onsdag 15. august 2018

Bassengkos i ferien


Det begynner å skumre tidligere og tidligere for hver kveld som kommer nå. En ting jeg er glad for er at den fryktelige varmen er over og jeg kan finne på noe når jeg har ferie. Ennå mange dager med ferie igjen før jeg skal på jobb, men en hel dag med regnvær er jeg ikke så begeistret for. Kan godt regne litt om natta, men på dagtid vil jeg ha opphold. Trenger ikke steikanes sol, men opphold.


I morgen er det spådd regn hele dagen, så da burde jeg vel kanskje vaske litt inne, siden Merethe og Marius kommer til helga. Jeg må tidlig opp i morgen uansett, for Patran har sin første skoledag på videregående og er blitt stor jente. Da rekker jeg å vaske hus før jeg skal hente henne igjen. Fredag er det spådd sol, så da rekker jeg tur før Merethe og Marius kommer. God planlegging er halve jobben.


Hundene får et bad i bassenget for å avkjøle seg når vi kommer hjem fra tur, om vi går hjemmefra eller om vi har kjørt et sted for å gå tur. Godt å få strekt litt på beina og kroppen, vasket av støv og annet som har blitt med hjem fra tur.


I går ble det en tur utover mot Veme. Siden det er så vanskelig å komme rundt om hengebrua så har det blitt litt fram og tilbake tur i det siste. Da går jo ikke turen forbi Onkel Ola, men han kan se oss fra innhegningen sin. Sist jeg gikk der så løp han fram og tilbake langs gjerdet sitt. I går derimot så skulle han være sikker på at jeg så han og kom til han.


Jeg så han løp fram og tilbake, men jeg gikk forbi nedkjøringa til dem. Da knegget han jammen meg skikkelig, så jeg fikk virkelig beskjed om å plukke med meg litt kløver og komme forbi innhegningen hans og gi han litt altså! Da kunne jeg ikke annet enn å le, så det ble litt løvetannblader og bitte litt kløver. Skal si deg det var en som virkelig var fornøyd når jeg gikk nedover bakken til han. Der sto han og fulgte ivrig med på hva jeg gjorde. Da var det halen til værs og spisse ører.


Koselig å gjøre litt ekstra når de setter så stor pris på det. Det tar jo ikke lange tiden å nappe med seg et fanga med gras.


Ronja setter også stor pris på meg når det blir bassengkos med ball! Da er hun ikke vond og be, men bader hun for lenge så blir hun ganske kald og må ha litt aktivitet etterpå også. Litt lenger ut i løpetiden på de andre, så er det bare Ronja og Mounty som får tur hjemmefra.


I går trengte ei på jobben litt foringsassistanse fra en ferierende kollega, så da ble det Holetur på meg og Patran.


Tilmålte måltider og doseringer av godsaker, så det var bare å gå inn til dem så de fikk sin servering til fastsatt tid.


Dogarezza fikk sine godsaker først siden hun sto nærmest.


Så fikk Follow me godsakene sine. Han var så sein med å spise dem at jeg tenkte at da måtte jeg flytte butten hans opp til vannet. For jeg regnet med at de pleide å spise der hvor de hadde drikket sitt.


Hun hadde slett ikke tid til å vente til høyet var der jeg hadde tenkt at hun skulle spise, så hun snoket i posen mens vi gikk oppover innhegningen.


Så ble hun fornøyd også.


Måtte jo ta et bilde for å dokumentere utført arbeid til rett tid. Tror de var godt fornøyde jeg med at de fikk maten sin. Kanskje ikke som de pleide, men mat fikk dem,


1 kommentar:

  1. Så skönt för dig att ha semester nu då den värsta värmen är över och man orkar göra något o inte bara kasta sig i bassängen med hundarna! Bra att hästarna har ansiktsskydd, jag ser hur många flugor som sitter där och inte kan komma åt att irritera. Har höet vuxit som det ska i Norge, blir det en normal skörd, inte som i Sverige där vi bara kan skörda häften. Många ridskolehästar får slaktas nu då det blir för dyrt till att importera foder till vintern. Så hemskt!

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...