tirsdag 28. august 2018

Nedre Veme Gård


Tatt på fersken! Jammen kom ikke bondekona kjørende forbi når jeg knipset litt sauebilder her om dagen. Hun syntes nok det tok litt tid før hun fikk se resultatet, så i går etterlyste hun en liten titt. Tenk å instituere at det ikke hadde blitt et eneste bra bilde da gitt! Nå ja kanskje ikke riktig så ille, men om det hadde blitt noen bra bilder... 


Her gikk de nok litt tom for pelsfarge når den ble utdelt.


Nei nå er det best å reise seg opp så en kanskje får litt kos.


Jeg merker jo det at det fort går en stund når jeg stopper opp hos dyr, nesten uansett rase. Det er noe stillferdig og koselig med dyrs selskap. De er oppmerksomme en stund, før de fortsetter med det de dreiv på med når du kom. Tipper de ikke ser fram til lange mørke høstkvelder i fjøset, men vil kose seg på beite lenge ennå.


Det var på samme gården jeg passet bordercolliene tidligere i sommer, så helt ukjent er jeg jo ikke. Ikke at det er så store bygda at de fleste ikke veit hvem de andre er heller. Kanskje det er bonde jeg skal bli når jeg går av med pensjon? Ja for jeg vet ikke om noen som har det mer travelt enn pensjonister.


Jeg har jo jordene som trengs til foring og utmark som beite. Men skal det bli like tørre som're framover som i år, så er det ikke så mye å hige etter å være avhengig av dyrking for at ting skal gå rundt.


Lambi var litt knipen på autografer, spørs om den var litt lei paparazzier som reker rundt beite til enhver tid...


Søyene etterlyste klømaskin inne på beite, så nå vet dere hva dere skal investere i for neste sesong Anne og Lars.


Noen av dem kom bort for å få klødd seg litt i panna, det er alltid like koselig når de kommer bort for kontakt.


Mye god ull som skal klippes av etterhvert her.


Håper ikke alle er tiltenkt fårikål eller lammesteik denne sesongen.



I dag var det første dag på jobb etter ferien... hardt å begynne så tidlig med sånn skikkelig innsats som månedsavslutning! Jammen godt jeg har fri i morgen...

1 kommentar:

  1. Jag håller med dig om att det är lätt att bli stående länge hos djur. Det är lugnande på något sätt och ofta tittar de lika mycket tillbaka :)
    Jättefina bilder.

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...