fredag 17. august 2018

Ett foto i timen

"Ett foto i timmen handlar om att, precis som det står att man ska ta ett foto varje timme en dag. Detta gör vi en eller två dagar i månaden på fastställda dagar. Är det inte så att det ändå passar så går det ju ändå att göra en egen dag och sen posta i senaste ”EFIT-dagen” här på sidan." 

Om du vil se på hvordan 17. august har vært for andre klikker du HER.
Neste gang er det 5. september.


Noen hadde glemt å fortelle meg at det hadde vært pary her i natt, og den samme noen hadde helt glemt å rydde opp igjen etter dette partyet.


Så skal Patran kjøres på skolen, tidlig opp da de starter allerede 07:45 og det korresponderer veldig dårlig med buss herfra til Røyse. Når jeg er ferdig med ferien så må hun ta buss fra Hønefoss.


Mounty fikk luftetur på Helgelandsmoen med ei jeg har jobbet sammen med tidligere som har beagel.


En runde ble det nå i bedagelig rusletempo


Etter turen var jeg innom dyrlegen for å sjekke litt rundt kastrering av katt, alltid lurt å grave og spørre litt når det er ting jeg ikke har greie på. Time bestilt for revaksinering og markekur.


Vel hjemme igjen ble det en runde nede på jordet med de to jentene med løpetid.


Så nærmet det seg lunsjtid og jeg kunne sette meg ned med krimboka jeg leste for øyeblikket. Boka var ikke fengende og hadde en haug med uvesentlig informasjon. Leste den vel ut bare fordi den var forholdsvis kort. Litt slitsom da annethvert kapittel var om morderen og etterforskeren.


Lettere aktivitet på de firbeinte


Så var de ferdige og det var på tide å ligge litt til lading,


På tide å hente Patran på skolen og kjøre henne til byen siden de skulle på kino i ettermiddag.


Innen jeg var hjemme igjen så var sola borte og det hadde brygget opp til skikkelig uvær.


Når pizzadeigen var satt så kunne jeg sette meg ned å lese ferdig den dumme boka. Jeg likte ikke skrivestilen hans heller, så det ble mest for å se hvordan det gikk at jeg leste hele boka.


Boka ferdiglest og pizza'n på vei inn i ovnen


Patran skulle hjem fra kino, så da var det bare å stille opp som sjåfør igjen.


Hjem og spise pizza og kose meg resten av kvelden med Patran, Merethe og Marius som har kommet hjem for helga.

2 kommentarer:

  1. Att du orkade läsa klart boken! Jag har slutat läsa böcker som inte är bra, eller konstigt skrivna, tycker att min tid är för dyrbar för det (sa hon och skrev bloggkommentarer ;-) )
    Men djur i familjen har man aldrig tråkigt :-D

    SvarSlett
    Svar
    1. Om boka er for ille så blir den ikke lest ut. Men jeg hadde liksom ikke noe annet å begynne å lese på heller. Blogg kommentarer er da slett ikke bortkastet tid ;)

      Slett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...