onsdag 10. mars 2021

Det spirer

 spirer

På fredag fant jeg ut at det var på tide å putte noen frø i potter og som tenkt så gjort.

blomkålfrø

Jeg så ganske raskt at jeg trengte en god del potter, for jeg har handlet noen frø på nettet i vinter kan man si. Dette er blomkålfrø, det var det det sto på pakka i alle fall. Så får jeg se hva som jeg kan høste utover sommeren.

forsåing

Litt vann og lukke døra på minidrivhuset, så er det bare å vente på plantene.

spirer

Allerede på mandag morgen viste de første spirene seg, så de kan brått bli store før det er på tide temperaturmessig å få plantet de ut. 




3 kommentarer:

  1. You have a green thumb. Nothing better than food from your own garden.

    Have a fabulous day. ♥

    SvarSlett
  2. Så flotte små spirer hos deg! Du bør ha det så kjølig som mulig, for da vokser de mindre.

    SvarSlett
  3. Det er spennende å følge med på at det spirer og gror. Jeg kommer alltid for seint i gang.

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...