lørdag 20. mars 2021

"Favoriter bland lökväxter"

iris


Ingen tvil i min sjel, det er Iris. Hageiris finnes i utallige farger. Jeg har bare denne typen her, da jeg har fått en kladd med løker som jeg har delt opp etter hvertsom de blir større. Noen sorter med ulike blomsterfarger som blomstrer i juni – juli. Det blir ganske høye planter; 60-100 cm, og de har stive, sverdformede blader. Blomsten kommer opp mellom bladene og lyser opp med en helt spesiell vakker blomst. Plantes på et solrikt og veldrenert sted. H5

Det er TrädgårdsFägring som holder oversikt over hageplaner, se mange andre sine planer for deres hager 2021 hos TrädgårdsFägring.



3 kommentarer:

  1. Iris er fantastiske! Blir aldri lei av å beundre alle de spennende variantene.
    God helg!

    SvarSlett
  2. Jag tror att jag håller med om att irisar är de vackraste lökväxterna. Jag kommer i alla fall inte på någon finare just nu.

    SvarSlett
  3. Hej Lillian!
    Den är riktigt vacker och en härlig blå färg. Tyvärr har mina flesta slutat blomma.
    Ha det gott /Marika

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...