mandag 1. mars 2021

1. dag i årets 1. vårmåned

 katt

Glad mandag og ja er ikke det nok å være glad for da? At nå har våren kommet, iallefall i følge kalenderen. Gradestokken er heller ikke helt uenig i at det er våren. Hele første uka nå er det antydet røde tall på gradestokken. At det er vår synes kattene er godt også, så nå er det slutt på årets musefest. Nå hender det til og med at de bevilger seg ei natt ute, men de sitter på verandaen når jeg står opp. Da kommer de jamrende og synes godt jeg kunne stått opp en time tidligere, minst!

katt

Oliver er med på tur når vi er ute, men han liker seg best når vi holder oss på jordet eller oppe i skauen. Går vi ned på veien så snur han etter en kort stund. Biler er noen farlige greier serru. Det er jeg glad for at han har skjønt, men om bilen min har åpen dør så smetter han inn så sant muligheten byr seg.

pus katt

Det er godt når sola skinner og det drøpper fra taket, ikke minst at det er så fint vær at en kan tørke klær ute på snora igjen. Det kunne jeg nemlig i helga. Ikke at Lurven var så begeistret for det. Da ble det ikke fult så enkelt å komme seg opp i karusellen hans. Han sitter daglig oppe i tørkestativet. Jeg tror baktanken hans er å jakte småfugler i buska som står like ved. Men jeg tror de er raske nok til å komme seg unna. Lurven er nemlig ikke veldig rask når han leiker akrobat der.

katt

Jeg er glad for at jeg har en del fantasi og er flink til å ta bilder. I morgen kommer et innlegg fra siste skøyteturen på Røsholmstranda. Bilder av meg og Bella i solnedgangen. Jeg ble knallfornøyd med de bildene. Bare å glede seg, for jeg ble faktisk overrasket over at det ble så bra som det ble med selvutløser.

pus

Jeg har vært innom i fjøset igjen også. Årets første kalv har kommet, Det er en ukes tid siden den ble født, men den var fremdeles bitte liten, litt småtrøtt og glippet med øynene når jeg gikk bort til gjerdet for å titte på den. Det eneste dumme med det besøket var at kamera fortsatt sto på solnedgangsinnstilling siden jeg hadde vært på Røsholmstranda. Det har jeg brent meg på tidligere også, så jeg burde faktisk lære meg til å nullstille kamera når jeg legger det fra meg. I det minste sjekke før jeg starter å knipse løs. Men noen bra bilder ble det fra fjøset også.

katt

Jeg er glad for at jeg har en gjeng flotte firbeinte som jeg kan ta bilder av. Fint for deg også så du slipper å se en bunke selfier av meg hver dag. Med tre katter og fem hunder så kan det potensielt bli mye variasjon.

katt

Jeg er glad for at sommerkropp jobbingen er på riktig vei. Glemte å veie meg før jeg dro fra jobb på fredag, så da får jeg vente til neste fredag. Man kan ikke veie seg for ofte, men må jo følge med om det går riktig veien. 

pus

Hva er du glad for en mandag?

katt

* *

5 kommentarer:

  1. Modig som vågade vara där på tokvindan :) . Sedan måste jag medge att här känns det som vår. Jag har gått i min lusekofta hela helgen, då känns det onekligen som vår :D.

    SvarSlett
  2. Blogger comments are acting up this morning.

    It feels like spring here right now and we're enjoying it.

    Awww on the kitties. So adorable they are and they seem to love being out in the snow.

    Thank you for joining the Awww Mondays Blog Hop.

    Have a fabulous Awww Monday and week. Scritches to the kitties. ♥

    SvarSlett
  3. Your cats are much bigger then our avarage cat and also has a lot of fur, probably adapted to the clima ! We have now nice sunny weather once even 20° very unusual for Belgium. My cats (now I only have one, the others made it to 20 years and then passed away) never liked snow. The stayed inside ! Anyway we had a catflap and they could go in and out. Your cats are real beauties !

    SvarSlett
  4. Lurven gör verkligen skäl för sitt namn :D Massor av lurvig päls att stoppa in händera i och mysa. De flesta gillar våren och jag gör också det. Men jag vill gärna ha lite mer vinter så jag ser fram mot kylan som ska komma till helgen :D

    SvarSlett
  5. Gorgeous kitties! Happy March everyone.

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...