lørdag 6. mars 2021

"Drömresan går till"

Lotusplanten er verdens mest hellige plante, og står både i hinduismen og buddhismen i en særstilling. I Oslo kan du finne den i botanisk hage på Tøyen. Jeg har vært i botanisk hage flere ganger tidligere, men aldri når Lotusen blomstrer. Det skal jeg i år, om jeg får det med meg da. Den blomstrer bare noen få dager i året, i starten av august. 

duetre

Duetreet blomstrer også kort tid, det finnes også i slottsparken. Bare det blir våren skal jeg besøke både botanisk hage og slottsparken. De har mengder med blomster begge steder.


Det er TrädgårdsFägring som holder oversikt over hageplaner, se mange andre sine planer for deres hager 2021 hos TrädgårdsFägring.

3 kommentarer:

  1. Botaniska trädgårdar och blomsterparker står alltid med på att göra och se listan när vi är ute på våra resor, mannen och jag. Mycket inspirerande platser att besöka. Trevlig helg! /Birgitta

    SvarSlett
  2. Ja, Botanisk hage er et flott sted å besøke uansett når på året en er der.

    SvarSlett
  3. Hej Lillian!
    Alltid trevligt med besök i botaniska trädgårdar och blomsterparker. Hoppas du får se Lotusen i blom.
    Ha en skön söndag /Marika

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...