fredag 27. mai 2022

Ikke alle dager er solskinnsdager

 småbruk

Livet består ikke av bare solskinnsdager. Men det er ikke ofte jeg har med meg kamera når det regner. Men på tirsdag var det mest grått og litt duskregn, så da ble det med på en liten runde oppe i havna.

katt pus pusekatt kattepus

En skjønner at det ikke er optimalt vær ute når kattene foretrekker innetilværelsen. Lurven hadde ingen planer om å være med ut når jeg gjorde meg klar.

katt pus pusekatt kattepus

Daisy lot som hun ikke hørte meg. Hun hører jo stort sett ikke heller. Noe mer egenrådig katt tror jeg ikke jeg har vært borti. Hun gjør akkurat som hun vil.

katt pus pusekatt kattepus

Du veit det er dårlig vær ute når ikke engang Oliver gløtter på det ene øyelokket når det er snakk om tur. 

vedfyring ovn flammer

Jeg tente i ovnen slik at det skulle være godt å komme inn igjen i det minste. Satte på en vaskemaskin med klær, for det trengtes virkelig. Jeg har skult vaske klær en stund, men har ventet på tørkevær ute. Når det er spådd utrykt for regnbyger, så komme de helt sikkert om en henger ut nyvaskede klær. Men i dag ble det fyr i ovnen og tørking inne i vaskekjelleren isteden.

leonberger golden retriever

For å være helt ærlig så tror jeg det bare var disse to som satte pris på en skautur i duskregn.

leonberger golden retriever

Alt med disse her er stort sett Yuuuhuuu

leonberger golden retriever

De kan ikke dele hundegård for ofte, da kjåker de på hele dagen. Så de står stort sett i hver sin.

leonberger golden retriever

Hundeliv må være et flott liv, ingen bekymringer om det regner eller ei, bare det blir en tur.

hvitveis

Til og med hvitveisen henger med hodet, tung av regndråper

hvitveis

Hvitveisen lir på hell nå, snart er mai over og sommerblomstene står i kø for å komme fram blant nytt gras og ander blomster.

hegg

Heggen har så vidt kommet i gang. Bare så synd at de lukter så vondt. Det er ikke de kvistene du plukker med deg hjem fra tur, for å si det sånn.

lau

Når det først regner når en er på tur, ja så får en ta noen bilder av regndråpene da. Sette stemninga liksom.

leonberger

Bella setter stor pris på en skautur i havna, der er det fritt fram.

leonberger golden retriever

Alle skulle hatt tilgang til et inngjerdet skogsområde når det er båndtvang.

gjerde

Det var ikke så enkelt å få fram vanndråpene på gjerdet.

blåbær

Jeg håper virkelig vi får en flott sommer og en bra høst, slik at det blir like mye blåbær som det ser ut som det kan komme til å bli.

skogbunn

Det har hjulpet litt med regnet, men det er fremdeles tørt. Her renner det egentlig en bekk.

skogbunn

Om man bøyer seg litt så ser en ting fra et helt annet perspektiv

gran

Grana kommer med nye skudd

fiol

Fiolene titter opp over hele skogbunnen

sopp

Man blir litt våt på knærne av å drive med slik makrofotografering

golden retriever

Når man brått finner ut at en har blitt igjen aleine fordi man var opptatt av å snuse etter noe om hadde gått forbi.

leonberger

Godt en har lagt i ovnen allerede så hundene kan ligge nede til tørk

vann dråpe

Mye unikt å legge merke til i naturen

rumpetroll

Rumpetroll, kanskje dette er ungene til leieboeren i drivhuset mitt?

brudespirea

Brudespirean til mamma har begynt å kle kvistene sine i hvitt også

Oliver

Når katten er borte, danser musene på bordet,,, her danser katten på bordet ser det ut til, når vi er borte.


5 kommentarer:

  1. Rain is a good thing. Kitties always do whatever they want and care little what we think. So precious though.

    Thank you for joining the Feline Friday Blog Hop.

    Have a purrfect Feline Friday and weekend, Lillian. Scritches to all the furbabes. ♥

    SvarSlett
  2. Det har varit en vecka med mycket regn här också. Stundtals har det vräkt ner. Håller med om att häggen luktar illa... ..den är vacker men så är det lukten.

    Ha det gott! Carina

    SvarSlett
  3. Hegg er pen på avstand. Jeg har hørt flere som sier at hegg dufter godt, men det er jeg ikke enig i. Flotte bilder av alle kattene og hundene dine. God helg.

    SvarSlett
  4. Smarta katter som håller sig inne när det regnar. Men vi som kan klä på oss kan tycka att det är ganska skönt att gå ut även om det regnar lite. Då får man se vattendroppar och andra fina motiv som inte finns när solen skiner. Jag har tänkt många gånger att jag borde ha med mig något att sätta ner knät på när jag vill fota i marknivå och marken är fuktig. Men i stället blir det blöta fläckar på knäna och det är ju inte hela världen :D Härligt för hundarna med en stor inhägnad att kunna springa fritt i.

    SvarSlett
  5. Ah rain! When it rains here- it truly pours! It is still raining here and it is almost June! Lovely cat photos! They truly know how to snooze! Cheers!

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...