fredag 20. mai 2022

Livet på landet

 kuer

Om du ikke fikk med deg at kuene slapp ut fra fjøset etter en lang vinter her om dagen? Ja da kan du kikke bakover i innleggene. Nå som det går mot helg er det helt greit å nyte bonderomantikken til kuene, når de har kommet seg ned på beitet.

kuer

Det er liten tvil om at de setter pris på den nye hverdagen sin.

kuer kalver

Kalvene på nabobeitet satte stor pris på å få større plass så de kunne aiere litt med hverandre.

kuer

De kan egentlig løpe ganske fort når de får stokket beina sine.

kalv

Tipper det var noen som ble bitte litt støle dagen etter.

kuer

Du kan jo tenke med deg selv hvordan det ville vært og endelig slippe ut etter en lang vinter hvor du bare måtte være inne.

kuer

Ikke rart det blir litt fart

kuer

Planene for resten av helga er litt uvisse, for det skal jo komme en håndfull regn er det spådd. Om det kommer her eller dit jeg har tenkt meg. Det gjenstår å se. 

kuer

Merethe og Marius kommer etterpå, om Patran dukker opp gjenstår å se. Men vi har nå egentlig planer i morgen.

kuer

Neste helg skal jeg prøve meg som avløser, så da blir det nok mange bilder av lamunger tenker jeg meg.

kuer

Ligner bitte litt på hesten til Pippi Langstrømpe

kuer

Etter noen dager dreier hverdagen seg om spising og ikke løping.

kuer

Men enn så lenge så er det høy haleføring som gjelder

kuer

Jeg får ta med meg fotoapparatet i bilen en dag og stikke innom etter jobb. Regner med at de ligger og koser seg og drøvtygger isteden da.

kuer

Noen roet seg rimelig raskt

kuer

Det er ikke så mye som skal til for å kose seg.



1 kommentar:

  1. Ja, det är klart att det spritter i benen på dem av glädje att få plats att springa omkring på. Lika stor glädje kanske det inte blir i höst när de måste gå in igen. Men nu har de hela sommaren och en bit in på hösten att njuta av den relativa friheten :D

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...