mandag 10. juli 2023

I Norge igjen

 solnedgang

Er ikke det beste med å være på tur, det å komme hjem igjen. Nyte hverdagen og kanskje ikke så mye å måtte tilbake på jobb tre uker før neste ferie starter.

leonberger golden retriever

Det hadde blitt skikkelig sommer mens vi hadde vært borte. Kornet hadde satt aks og alt tømmeret var hentet. Jeg var tilbake og fikk kose med både hunder og katter. Det er nesten det verste med å være borte. Ikke ha noen firbeinte rundt seg, når man er vant til å ha de hver dag, blir det tomt uten.

geiterams

Det meste av det som kun hadde knopper når vi dro hadde blomster nå.

blåklokke

Grøftekantene pleier å bli slått før sankthans, men ikke i år. Det er flotte grøftekanter langs veiene fult opp med markblomster.

elva

Elva begynner å bli lita, så det tyder vel på at vi trenger litt regn. Jeg fikk vel dosa mi med regn på Island, men brune plener er vel ikke så mye å stå etter det heller.

nyperose

Nyperosene kjenner en lukta av lenge før en kommer fram.

nyperose

Spørs om jeg skal raide noen veiskråninger så jeg får meg rosehekk.

golden retriever leonberger

Jeg la turen over på andre siden og videre over hengebrua. Jeg håpet regnet holdt seg unna til jeg hadde kommet meg hjem i det minste.

humler

Humlene setter stor pris på blomstene i veikanten de også.

humle

Det er ingenting som å høre humla summe i nærheten.

humle

Det var ikke bare i humle der, det var mange forskjellige blomster også. Så det var mer enn nok nektar til alle.

humle

Hundene skjønte ikke hvorfor jeg stoppet så ofte da, de ville jo videre på tur.

humler

De hadde vært heldige å fått mange turer av Merethe mens hun passet dem også. De hadde til og med vært på badeturer. Ingen sak å være på tur når noen tar seg av dyra mine.

leonberger golden retriever

Det var slett ikke like mye blomster hele veien.

leonberger bader

Halvveis så er vi nede i Væla og bader. Godt for hundene å drikke selv om det ikke er så veldig mye sol. Men man blir varm av å gå.

leonberger golden retriever

Fine jenter det, vi må nok finne på noe sammen når jeg har ferie neste gang.

blomstereng

Jeg bare nyter dagene etter at jeg har kommet hjem. Jeg jobbet torsdag og fredag og i helga gjorde jeg slett ikke mye. Man blir litt sigen etter å stadig gjøre noe når man er på tur. Det er liten vits i å sitte på hotellrommet.

leonberger golden retriever

Når åkern skyter så går det ikke mer enn en måned før det er tresking og høsten nærmer seg igjen.

golden retriever leonberger

Men før det skjer skal jeg ha mange lange varme kvelder på verandaen, med ei bok og litt brus. Det er vel ikke så farlig med sommerkroppen nå lenger. Jeg har ikke tenkt å ligge på stranda i ferien akkurat.

leonberger golden retriever blomstereng

Flinke til å posere begge disse her.

hengebru leonberger golden retriever

Det er aldri noe problem å ha dem med på noen verdens ting. Det blir sånn når man legger ned den jobben som trengs når de er valper.

humle tistil

Det er ikke bare humlene som liker blomster

landevei

Nesten hjemme igjen og jeg tenkte at jeg kunne kikke litt rund på blomstene som hadde kommet mens jeg var borte.

blomst

Disse veit jeg ikke hva heter, men de har  overlevd vinteren i det minste.

peon

Peonen er helt nydelig nå.

peon

Jeg har flere forskjellige varianter av de

breivannet

Det har blitt mange kvelder på Breivannet for å bade. Både Hailey og Bella setter pris på det. Når de blir bindt på land etterpå legger de seg stort sett til å sove når jeg setter meg for å tørke.

breivannet solnedgang

Det varierer litt hvem som er med å bader, noen ganger er jeg der helt aleine. Synd man hører nyveien så godt, men i ukedagene er det ikke så mye trafikk på kvelden.


Finnes ikke noe bedre enn et kveldsbad, da koser jeg meg.

leonberger

Nyt sommeren, det gjør jeg!








9 kommentarer:

  1. Planten heter svinerot eller prydsvinerot. Flotte pioner. Jeg skjønner godt at du har savnet dyra. Ja, de er flinke til å posere.

    SvarSlett
  2. I'm glad you're home safely. Your photos are wonderful as always and it looks like your pups were sure happy to see you!

    SvarSlett
  3. Wonderful walk and beautiful flowers along the way!

    SvarSlett
  4. Beautiful photos! The soft light in the first one is soothing to the spirit, and each shows how lovely your homeland is.
    Thank you for sharing at http://image-in-ing.blogspot.com/2023/07/the-things-kids-do.html

    SvarSlett
  5. Thank you for the walk and the beautiful photos

    SvarSlett
  6. Look at all those pretty wildflowers! And the adorable dogs! I can see you what it was like to return home. :)
    I usually have mixed feelings returning after a trip. But serious who wants do any any work after a holiday. :) Have a happy rest of the summer, Lillian. :)

    SvarSlett
  7. I love when I find wildflowers growing in the ditches. Beautiful photos, and the dogs are so fun to see. True, pros and cons to returning from vacation. :) Thanks for sharing at Pictorial Tuesday.

    SvarSlett
  8. Ja, visst är det härligt att få komma hem även om resan har varit fantastisk :D Oj, vad många fina blomster-, humle- och hundbilder du bjuder på. Jag känner att jag också har saknat dina hundar efter så lång frånvaro men nu var det kul att få se dem igen :D Fortsätt att njuta av sommaren så länge den varar. Hösten är fin den också men jag hoppas att den dröjer lite till.

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...