søndag 16. januar 2022

Påfyll av D-vitamin

 leonberger cocker spaniel

Påfyll av D-vitamin er viktig, så med så mye jobbing så var det virkelig godt med en tur i dagslys. Og ikke minst solskinn. Det var helt klart ingen tvil om at jeg skulle på tur på andre siden. Når jeg kom til valgets kval om returen, fant jeg ut at jeg skulle prøve meg rundt Bakåsen og opp ved Grdhamarsaga, Da ble det sol på hele runden og ikke bare halve.

landevei

Nå er det ikke lenge før det er lyst når jeg kommer hjem fra jobb, slik at jeg rekker en runde med hundene før det blir mørkt. Det er noe å se fram til det! På andre siden var det flere som, var ute på tur med hunder. Litt i overkant glatt da jeg hadde vanlige sko, for jeg trodde det var like bart som på denne siden her. Så når jeg og Ingun skal på tur i morgen kveld skal jeg ha piggsko på meg. 

leonberger

Men veien til Bakåshølen var det både strødd og smeltet mer, så der var det ikke glatt lenger. Ronja trengte ikke genser, for i sola var det varmegrader. 

livet på bygda

Det er godt å bo på bygda. Jeg hadde ikke tivdes i byen, men det er greit å ha byen 20 minutter unna. Ha snaufjellet innen en time med bil, og havet om jeg vil oppsøke det også.

grllhytte

Helt greit å ha litt variasjon når man går tur. Runder er greit, men samme runden er heller ikke så greit. 

skyggebilde

Denne runden er det ikke så mange som går, så da er det greit å ha med Bella med løpetid. I morgen er det dyrlegen for å ta progresterontest. Blir spennende å se hvilken dag jeg må dra nordover. Håper dette vindværet har fått rast seg ferdig innen jeg skal oppover.

vintervei

Jeg ble overrasket over at det var brøytet her og ikke bare en tråkket sti. Godt snøføre og ikke is og holke engang. Her an man faktisk gå når det er mørkt uten problemer.

skautur

Pelsen til Ronja er som en magnet på kvister og rusk, så det ble litt jobb når vi kom litt lenger bort. Tar man det med en gang så setter det seg ikke så innmari fast.

hytte

Hadde ikke denne hytta ligget så nære så kunne den vært litt fristende. Den ligger utrolig flott til, særlig om sommeren.

væla

Rett nede i dumpa er elva, så her er det bare å nyte om sommeren.

bru over væla

Greit å ha bru å gå over når isen trolig ikke var til å gå på.

væla

Jeg kjenner godt at jeg har vært ute i sola i dag, litt varm i kinna og en smule trøtt. I morgen starter nok ikke en full arbeidsuke, men desto tettere dager å få unna ting på de få timene som er. Jeg har et par avstemninger som jeg ikke er ferdig med.

skogsbilvei

Vel over elva og passert en gårdsplass, så er en på vei hjemover igjen og snart til Gardhamarsaga.

leonberger skautur

Vel oppe fra dumpa var sola tilbake og en kunne nyte resten av turen i sola.

skogsgilvei

Her hadde de strødd med grus som ikke hadde festet seg, å hjulsporene var bare og grusen lå midt i veien.

soknedalen

Jeg har pleid å ha temanavn på valpekullene mine isteden for navn etter alfabetet, har lyst på et maritimt tema ettersom jeg skal ut i havgapet denne gangen. Har du ideer for navn så er det bare å synge ut.

landevei leonberger

Jeg håpet jeg fikk beholde solskinnet nesten helt hjem, men jeg hadde nok startet turen litt i seineste laget til å rekke det.

solnedgang på holleia

Håper du har hatt en nydelig søndag og koset deg før vindværet slo til i ettermiddag. Nyt kvelden.
     

6 kommentarer:

  1. A great way to energize for sure. The sun does so much good for us. You pups are loving it too.

    Have a fabulous day and week, Lillian. Scritches to the furbabes. ♥

    SvarSlett
  2. Navn på valpekull er jeg dårlig på, og jeg hadde nok gått etter alfabetet. Du kan jo prøve deg på ting som vokser i havet. Tang, tare osv. :)

    SvarSlett
  3. That looks like a beautiful place for a walk out in the countryside. We love winter and winter walks.

    SvarSlett
  4. Liebe Lillian,
    das war jetzt so schön mit dir...ich habe es genossen.
    Wir hatten schon sehr lange keinen richtigen Winter, und Sonne auch schon lange nicht mehr. Es hat mir in der Sonne sehr gut bei dir gefallen.
    LG. Karin M.

    SvarSlett
  5. Thank you for joining the Awww Mondays Blog Hop.

    Have a fabulous Awww Monday and week. Scritches to the furbabes. ♥

    SvarSlett
  6. Den största och den minsta hundarna...så fina de är där de går i solen. Vilka härliga bilder men kanske blåste det lite för mycket. Här har solen visat sig lite också men det gäller att klä på sig ändå. Den värmer inte ett dugg än. Men längre söderut sägs det att den gör det redan. Jag väntar också på att det ska bli dags för valptillverkning. Jag hoppas att Bella ska gilla sin partner och att hon sedan mår bra under dräktigheten.

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...