mandag 3. januar 2022

Hardt og brutalt

 vindfang golden retriever

Ja det var vel ikke noen annen måte hverdagen slo til i dag, Rett inn i hverdagen med månedsavslutning innen slutten av uka, da ting lukkes for å rekke årsavslutningen iløpet av et par uker til. Det er hardt å starte opp med en time overtid etter 10 dager juleferie.

pusekatt kattepus katt pus

Ettermiddagen ble ikke brukt til noe særlig. Det fristet rett og slett ikke med lang tur med hundene i noen kalde grader og regn. Det startet før jeg dro fra jobb og har ikke gitt seg ennå. Jeg venter bare på at holka kommer krypende med slikt vær. Også så fint det var nå. Om vinteren holder så har jeg tenkt meg på ski til helga. Det er kjørt opp løype like ved, så får jeg se om Bella vil leike litt trekkhund i vinter. Jeg har ikke særlig trua på det etter jeg testet litt på jordet her i romjula. Kan hende hun er litt mer villig når hun er aleine.

pusekatt kattepus katt pus golden retriever

Det virker som det hadde vært slitsomt å ordne seg hjemme også for de firbeinte. Det var ikke noen antydning på at det var høyt påkrevet med en lang luftetur. 

pusekatt kattepus katt pus

Det går merkbart mindre vann, så Tessy drakk nok forholdsvis mye mer enn de andre. Nå blir vannskåla knapt halv iløpet av døgnet. Tidligere var det nesten tom til tider.

pusekatt kattepus katt pus

Kattene har ikke egen skål sammen med maten sin. De hadde det til å begynne med, men jeg merket snart at de foretrakk å drikke fra den store skåla. En skål mindre å skifte vann i.

pusekatt kattepus katt pus

Det har blitt endel kattebilder her i det siste, de har vært mye inne når det har vært kaldt og da ligger de mer inne. De er også mer aktive inne og en får litt annet enn sovebilder av dem. Eller søvnige bilder hvor de bare glipper med øynene. Jeg hadde tenkt å rydde bort julepynten i dag, men det får bli en annen dag.

pusekatt kattepus katt pus

I morgen har jeg avtalt tur med Ingun på kvelden, så julepynten står nok ganske trygt noen dager til.  Jeg er ferdig med besøk for en god stund nå, så da er det ikke så farlig egentlig.

pusekatt kattepus katt pus

2 kommentarer:

  1. Kattene dine er så fine. Kattene er sære når det gjelder vann her også.

    SvarSlett
  2. Det vore ju skönt om du kunde börja lite lagom och få någon dag på dig att komma i jobbform igen. Men det som måste göras måste helt enkelt göras och kanske var det inte så dumt att sätta igång direkt.
    Vad trist med regn. Jag hoppas att det blev snö i stället så småningom och att vintern fortsätter att vara fin. Här är det jättefint nu med nysnö som även ligger kvar i träden. Härligt att komma ut i det vinterlandskapet :D Kul med lite liv och rörelse från katternas håll.

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...