torsdag 6. januar 2022

Bli med på jobb

hensmoen

Når man sitter inne og ser på slikt vær på fjære dagen, da er det lov å bli litt frustrert. Når den ene snappen etter den andre popper inn av folk som jobber turnus, så de kan ta seg skiturer og fotturer ute i marka når jeg må være inne. Da er det egentlig helt greit at det skal snøge i morgen.

orkide

Orkideene jeg har i vinduskarmen har dratt igang blomstringen, så nå holder de langt ut på høsten.

hensmoen

En god time etter lunsj tok jeg meg friheten til en runde rundt kvartalet for å få lite glimt av sola før den forsvant under horisonten. Litt småkaldt med ganske skarp luft, så det ble den korte varianten i dag. Lenge siden det har blitt en runde i lunsjen. Man har liksom ikke tid lenger, men snart blir det vel bedre når vi får ansatt en til. Dårlig med eksemplarer å velge mellom, men noen få søkere har dukket opp.

hensmoen

Sola seig stadig og innen jeg var tilbake igjen så var den nesten helt borte. Det er ikke så lange dager ennå, men den har økt med 22 minutter siden vintersolverv. Det merkes ikke så godt ennå, men om en måned har jeg sola hos meg også. Da er det liksom våren.

furukvist rimfrost

Det gjør noe med en når en kan gå tur i solskinn isteden for i mørket. Men alle turer hjelper på når en er inne så mye om dagen. De første ukene av januar er aldri aktive når en har sånn jobb. 

hensmoen

Når man svinger fra Hensmoveien over til Verkstedveien så kommer man tilbake til utgangspunktet. Hallene på høyre side har vi noe lagerplass. Litt sånn til og fra, vi  leide flere tidligere. Nå er det andre destinasjoner enn Hønefoss som er mest praktiske til noe råvarer. 

hensmoen

Bakgården vår var ful av trailere som ventet på lasting eller lossing. Helt greit å ikke jobbe med dette også, mange som blir lettere utålmodige av å måtte vente. Jeg hadde fått helt mark av å måtte vente mange ganger om dagen. Men det er vel en sjåførs hverdagsliv.

hensmoen

Litt risikosport å snike seg tilbake til kontoret, men om en holder seg inntil veggene så går det greit. Om kvelden ble det litt spilling. Med 2 og en halv time overtid i dag og gradestokken i bilen viste -23, da blir det selvlufting på hundene. Det er ikke ofte jeg har spilt på telefonen, men i romjula trengte Patran å verve en venn og da ble jeg den utvalgte. Helt greit spill hvor en ikke trenger å tenke så mye, bare planlegge litt logistikk for vare levering og skaffe varer til produksjon. En ganske lik arbeidshverdag som ordre og logistikkavdelingen på jobben. Der er ikke jeg. Men dette spillet er ganske greit å holde på med, du setter bare igang oppdrag så stikker du innom igjen etter noen timer for å sjekke ståa og sette igang nye oppdrag. Eller du kan spille mer aktivt og koordinere det aktivt og optimalt. 

Transit King Tycoon


Transit King Tycoon

5 kommentarer:

  1. Your orchid is most beautiful. You have a green thumb.

    Yikes on all the cold. That looks really cold.

    I'm waiting for the longer days too. I love being out in the sun.

    Have a fabulous Thankful Thursday, Lillian. Scritches to the furbabes. ♥

    SvarSlett
  2. The snow sure is very pretty, at least from the inside. Those truckers sure are busy but the waiting probably isn't fun for them. Have a wonderful week and thanks for joining our Thankful Thursday Blog Hop!

    SvarSlett
  3. What a beautiful orchid! And it is nice to see that it is winter and cold elsewhere! Have a marvellous day!

    SvarSlett
  4. Jeg har en orkidé som har samme farge som din, og den har blomstret i en måned nå. Orkidéer er takknemmelige planter. Det er godt å vite at dagen har allerede blitt 22 minutter lengre. Det går sakte, men det går fremover.

    SvarSlett
  5. Jag förstår att du längtar ut i solen och vilken tur att du hann med en runda den här dagen. Men du har i alla fall en väldigt vacker orkidé att titta på inne. Det är verkligen härligt och vackert ute nu och, som du skrev hos mig, verkar vi ha ungefär likadant väder nu. Men här har det bara varit -22,5 grader.

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...