fredag 20. januar 2023

Det handler om det gode

 vintertur

Det gjelder å velge den strakeste veien, den uten kriker og kroker, snirkler og mørke tuneller. For all del velg den veien uten humper, dumper og låste porter. Jeg er ferdig med den kronglete delen av min vei, nå går jeg for den strake landeveien. Den med kritt hvite brøytekanter om vinteren, med overflod av markblomster på sommeren. Jeg velger livets strake landevei heretter, med kun glede og gode dager.


Noen ganger er livet som en runddans, du veit så inderlig godt at du har gjort det tidligere, du gjør de samme valgene igjen for å havne på samme stedet med samme utgangspunkt, en gang til. Det er definisjonen til Albert Einstein på galskap, visste du det? «Galskap er å gjøre det samme om og om igjen og forvente et annet resultat». Jeg liker å gå runder når jeg er på tur. På tur må man tilbake til utgangspunktet. Man vil jo hjem, man vil finne bilen, man vil tilbake der man kom fra. Nå er jeg ferdig med livets runddanser, herfra skal jeg bare velge de strake stiene gjennom naturen.

blåbær

Fra nå av skal jeg nyte livets goder. Nå er jeg nemlig ferdig med alt det andre. Nå skal jeg nyte og bare kose meg. Livet mitt skal bli som blåbær og isbar med karamell. 

kveldskos

Jeg vil ha noen å dele sofaen med på kveldene... God helg!


7 kommentarer:

  1. Det låter härligt och jag önskar att det vore möjligt. Jag gör som du och väljer det som ger glädje och som jag mår bra av och så hoppas jag på att livet inte ställer till något mer kaos för mig. Det hoppas jag för din del också.

    SvarSlett
  2. Einstein var en klok mann. Strake veien er nok det beste i mange tilfeller.

    SvarSlett
  3. Surely that is a good work out for the dogs

    SvarSlett
  4. That is wise, very wise. Oh, that the critters are so beautiful and cozy.

    SvarSlett
  5. You can still see many wonderful sights on the straight path. Thanks for joining Feline Friday!

    SvarSlett
  6. It is good that you have decided on the path you will take.

    SvarSlett
  7. Life is a challenge and everyone has a different way to walk through life- I prefer the life of knowing where you are going! Not that there aren't a few bumps in the road! Cheers!

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...