søndag 1. januar 2023

Nytt år

 nyttårsrakett

Nytt år med blanke ark ligger klart. 365 nye blanke ark som skal dekkes. Har du tenkt over hva du vil dekke dine ark med i 2023? Jeg har en viss formening om hva jeg skal fylle mine med, og om du vil kan du jo se hva det blir etterhvert. 

nyttårsrakett

Jeg kan ikke love at det blir brukt fargestifter og maling i sterke farger. Noen dager blir svart kullstift eller bengalakk. Det er slik livet er. Opp og ned turer, det er det som er givende.

nyttårsrakett

I dag er første dagen i resten av ditt liv. Alle dagene som kom og gikk, ikke viste jeg at de var selve livet. Om man leiter litt så er nettet fult av slike utsagn. 

nyttårsrakett

Er det meninga at de skal få oss til å føle oss bedre? Eller er de der for å føle oss elendig, for å kaste bort livet på bagateller? Man skal ikke klage på mangel av lyspunkter i livet, under stjernehimmelen.

nyttårsrakett

Den første dagen i resten av mitt liv ble tilbrakt med Viaplay og en tur til Gardermoen med Patran, så hun kan avslutte MP tjenesten i Kirkenes. Ei uke til nå, så er hun ferdig i nord. Jeg for min del får ikke noen rolige dager eller uker framover. Nå er det månedsavslutning og årsoppgjør med revisorer som maser. 

nyttårsrakett

Gårsdagen ble tilbrakt hjemme med biff og fløtegratinerte poteter. Ved midnatt sto jeg på verandaen for å se på de få rakettene som var. Ingen av mine hunder reagerer, kattene maset om å ut. Siden det var skikkelig mildt noen dager dro jeg til Hønefoss for å vaske bilen. Det var virkelig lenge siden sist, så det trengtes.

nyttårsrakett

Jeg kan vel ikke si jeg gleder meg til å starte opp igjen etter juleferien. Det er vel sånn med alle ferier, det er seine kvelder og late morgner. Og jeg kunne faktisk tenkt meg det en stund til. Til det blir lyst om morgenen igjen, når klokka ringer. Nå er det bare å stålsette seg for ei ny arbeidsuke med vekkeklokke og hele pakka.

nyttårsrakett

Når jeg så på årskavalkaden for 2022, kom mange minner fram som jeg hadde glemt. Gode minner som jeg vil ha mange nye av i år. Jeg vil skape en flott årskavalkade for 2023, en med mange flere minner enn i år. 

nyttårsrakett

Vi får se hvor mye det blir her, men jeg er i alle fall tilbake når årsoppgjøret er ferdig, eller til helga om jeg finner på noe.

nyttårsrakett

Nytt år, nye muligheter...

nyttårsrakett

Da gjenstår det bare å si...

nyttårsrakett

12 kommentarer:

  1. We all wish you a most Happy New Year! ~Brian, Simon, Seal, Kiki, Maxwell and Macy

    SvarSlett
  2. Godt nytt år! Håper du får mange gode opplevelser, fine turer og noen flotte overraskelser du ikke aner kommer til å skje + mange helt vanlige hverdager. Vi trenger dem for å kunne sette pris på de ekstra fine dagene.

    SvarSlett
  3. Ja, vi må fokusere på at vi skal få mest ut av de nye dagene som kommer. Flotte bilder.

    SvarSlett
  4. A very Happy New Year and best wishes for 2023 👍

    SvarSlett
  5. Dear Lilian, that sounds good - you are open to new things! I have chosen the motto of the Costa Ricans as my mantra for 2023: Pura vida! (Pure life) = "Enjoy and appreciate life, no matter the circumstances; life is what you make of it."
    Good luck and health in the new year to you and all your two- and four-legged loved ones! 🥂🍀😌
    All the best, Traude
    https://rostrose.blogspot.com/2023/01/costa-rica-1-kapitel-einleitung.html

    SvarSlett
  6. How fun. I was asleep at 10pm. Normal for us.

    Thank you for joining the Awww Mondays Blog Hop.

    Have a fabulous Awww Monday and week, Lillian. Scritches to the furbabes and a Happy New Year. ♥

    SvarSlett
  7. Det blir spännande att se vad 2023 ska bjuda på och jag är säker på att det blir mycket bra. Omvärldens hemskheter kommer så klart att påverka oss men i vår egen vardag kan vi se till att få ett bra år. Vi ska ha ett riktigt fint och gott nytt år.
    God fortsättning!

    SvarSlett
  8. Wow look at the sky! Wishing for you a wonderful year with art adventures! Cheers

    SvarSlett
  9. Great photos of the fireworks!
    Thank you for sharing at https://image-in-ing.blogspot.com/2023/01/before-abandoning-holiday-theme.html. Have a wonderful year in 2023~

    SvarSlett
  10. God fortsättning på 2023! Det blir ett bra år även om det innehåller en väckarklocka.

    Ha det gott! Carina

    SvarSlett
  11. En god fortsättning på det nya året,hoppas att det blir ett bra år.Ha det gott/Margareta

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...