tirsdag 17. januar 2023

Kveldsroa senker seg

trilletur

Jeg veit å kose meg om dagen. Det har blitt mye babykos siste uka egentlig. Pink følger godt med om hun har mistanke om tur. Tror hun sitter konstant å følger med ut av vinduet i stua for å se om jeg går forbi.

kveldsro

Jeg er forholdsvis stille og rolig av meg, så jeg synes det er godt da kveldsroa senker seg og det ikke skjer noe mer. I dag håpet jeg på at Ingrid ville være med på trilletur, men hun hadde hatt en forholdsvis aktiv natt og en sutrete dag. Da tilbød jeg meg å ta med Dua på trilletur og Pink fikk luftet seg litt, mens Ingrid kunne få sove ut litt i det minste.

katt pus pusekatt kattepus

Assistentbarnepika holder nøye oversikt så alt går for seg slik det skal.  Jeg leverte Pink etter en trilletur ut til Vælbrua, plukket opp stelleveske i gangen ved avlevering. Så trillet jeg en liten tur denne siden et lite stykke så Bella og Hailey skulle få strekke litt på beina også. Vel tilbake her hos meg, så sov hun jammen meg ennå.

pus katt kattepus pusekatt

Trillet vogna inn og dro opp glidelåser og tok av trekk, så lot jeg henne ligge. Om mamman er sliten, så er sikkert Dua sliten også. Og en god dose søvn hjelper på det meste.

pus katt kattepus pusekatt

Lurven sover ikke mye når han har besøk, han er skikkelig ansvarsbevisst og lar ikke noe gå upåaktet henn.

pus katt kattepus pusekatt golden retriever

Disse to derimot er litt mer laidback av seg. Der er det liksom kos som er førsteprioritet.

pus katt kattepus pusekatt

Oliver er med meg på badet hver kveld når jeg skal bade. Da skal han ha vann i vasken før han legger seg for å sove på benken til jeg er ferdig på badet og skal kle på meg igjen.

pus katt kattepus pusekatt

Han synes ikke noe særlig om at jeg står og ser på han når han skal drikke. Da stopper han opp og bare står der.

dua mi

Har mistanke om at det blir seint før jeg får måket taket på drivhuset i kveld...


11 kommentarer:

  1. Vilken tur att ni bor så nära varandra att du kan hjälpa till med barnpassning och mamman får vila lite.

    SvarSlett
  2. Det høres kjekt ut med at du kan ta med deg både barnebarn og hund på tur. Nybakte mødre behøver mye søvn, og den får de som regel for lite av.

    SvarSlett
  3. LOL Cat galore! What a warm series of photos

    SvarSlett
  4. You sure do have a nice bunch of fuzzy helpers!

    SvarSlett
  5. So many adorable furry friends and that baby is just too cute!

    SvarSlett
  6. So precious. Your grand is learning how to hike at an early age.

    Thank you for joining the Wordless Wednesday Blog Hop.

    Have a fabulous Wordless Wednesday, Lillian. Scritches to the furbabes. ♥

    SvarSlett
  7. Wow! New friends here. Near the awesome baby! And of course they take care also about him! So cute and warm images. Thank you so much for this series!
    Happy WW and a beautiful week between your friends! 😘❤️

    SvarSlett
  8. The baby is very cute. I am happy to see Oliver. I was worried when you said a while ago that he had stayed away from home for longer than usual.

    SvarSlett
  9. You had such a nice and productive day! Cheers!

    SvarSlett
  10. Lillian - I am joining you from Mosaic Monday this week. My goodness, lots of activity in your world, and plenty of help from our furry friends. I am sure Ingrid is grateful. Yes, I find sleep is helpful for everyone!

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...