fredag 1. oktober 2021

Fem en fredag #39Upptäckter

leonberger

Når jeg fikk hentemelding på den nye linsa mi så var det bare å laste opp hunder og kamera i bilen og sette kursen mot skauen for å teste. Og det kjentes brått ut som jeg hadde fått et helt nytt kamera. Et kamera som tar bilder når jeg vil og ikke når det finner det for godt på en viss avstand. Ny måned og nye planer. Høsten er ei fin tid.

pus katt pusekatt kattepus

Fem en fredag med Elisa Matilda, Om du går inn på Elisa Matilda side så kan du se flere som er med på dette her, kanskje det frister deg også? Det er fem spørsmål om deg og livet ditt som du noen ganger må tenke litt over før du svarer. Da er det bare å slå seg løs på dagens spørsmål...

blåklokke

När hittade du senast rikedom?
Jeg er veldig flink til å lage meg gode dager, så det er ikke så ofte det ikke er litt rikdom i det minste, i livet mitt.

blåklokke

Vad tappade du senast bort och fick tillbaka?
Jeg synes det stadig er noe som er borte, som man plutselig finner igjen. Jeg hadde et par joggesko som jeg kun fant den ene skoen. Etter noen måneder tenkte jeg at den er nok borte for godt, så jeg kastet den skoen jeg hadde igjen. Etter et par uker så dukket skoen opp, men da var det litt seint...

hagenisse

Vad är något du nyligen upptäckt om dig själv?
Nei hva kan nå det være... Jeg har hatt god selvinnsikt i mange år, så noe nylig kan jeg ikke si jeg har funnet ut.

hagenisser dverger

Vad fick du senast omslaget?
Her har Elisa Matilda svart på inslaget når hun har svart på spørsmålene selv. Lettere usikker på forskjellen, men siden hun nevner pakke i posten... Jeg har også fått noen pakker i posten de siste dagene. Jeg har nemlig kjøpt adventskalendere til ungene, så jeg håper de setter pris på dem når desember nærmer seg.

rognebær

Vad har du kvar att upptäcka?
Å det er mye jeg har lyst til. Både i fjor og i år har jeg stort sett vært på nye steder når jeg har vært på turer og ikke minst sommerens ferietur. Så det er bare å utvide horisonten i nærområdet utover høsten.

rognebær


10 kommentarer:

  1. Med alla sinnen öppna, så kan man hitta rikedomar överallt! Och visst finns det mycket kvar att upptäcka här i livet. Ha det riktigt gott!

    SvarSlett
  2. Grattis till nya objektivet och till att du hittar rikedom i din vardag :D

    SvarSlett
  3. fina bilder! många småsaker betyder mycket i vardagen. förargligt med din jogginsko. jag hade inte kastat den som fanns. jag inbillar mig alltid att saker och ting dyker upp

    SvarSlett
  4. Vakre bilder, og spesielt av blåklokkene! De er noe av de flotteste blomstene som finnes.

    SvarSlett
  5. trevligt det ser ut, mysigt med adventskalender.

    SvarSlett
  6. Det är ju småsakerna som är det viktiga. Det gäller att ta tillvara på dom, då de ofta är mera betydelsefulla än stora saker.
    Härliga bilder förresten speciellt den med blåklockan.
    Å du är verkligen tidigt ute med adventskalendern - bra där:-)

    SvarSlett
  7. Wonderful big fellow and the cats fur is coming in nicely. Pretty flowers and funny gnomes this week

    SvarSlett
  8. Fina bilder som alltid och intressanta svar. Livet går snabbt och en vill försöka ta tillvara på det. Oj adventskalender, du är tidigt ute, men det kan ju vara bra ;) Trevlig helg!

    SvarSlett
  9. Du tar fantastiskt fina foton, och så har du också fina motiv att fota, hundar och katter!
    Jag utforskar också mitt närområde nu, längtar inte utomlands direkt, har nog blivit bekvämare med åren. Man kan också lära känna nya länder och kulturer via teven, mycket bekvämare än att sätta sig på tåget...Min dotter har beställt julstrumpor till barnbarnen, hon är också ute i god tid...

    SvarSlett
  10. Underbara bilder! Och vovven i det glödande blåbärsriset är ljuvlig; ser så mjuk och luddig ut.

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...