søndag 3. oktober 2021

Uka som gikk #39

pus katt kattepus

Ukas inspektør Snusen...

drivhus jordbær

Ukens drivhus
Jordbærene er virkelig iherdige i år. De blomstrer fortsatt og kommer med mange kart ennå. 

squash

Jeg kuttet inn en squash og har ennå to som kan vokse litt til.

tomater

Tomatplantene holder på å visne, så jeg tenkte at jeg like godt kunne plukke inn de som var igjen der.

gulrøtter

Noen gulrøtter ble med inn også.

tomater

Resten av kvistene med tomater på ble kuttet av og hengt opp inne, så får vi se når de blir modne,

sitrontre

Ikke like sikker på om dette sitrontreet er like fornøyd lenger.

bordercollie dansksvensk gårdshund

 Ukens valpetitt 
På søndag var jeg på valpetitt på Dansksvendsk gårdshundvalper som nærmer seg leveringsklare. Der var det også en border collie på besøk. Ikke sikkert hun er så fornøyd når den ene av disse flytter hjem til dem neste helg. Bilder fra dette besøket kommer på onsdag.

truck

Ukens foto oppdrag 
Vi skal ansette noen nye i produksjonen hos oss og da trengte vi noen bilder fra lokalene til å fiffe opp annonsen litt. Jeg tok med meg kamera på jobb og knipset noen bilder til formålet.

leonberger golden retriever

Ukens favorittdag 
Tur opp på Holleia for å ta noen bilder i høstsol. Turen ble litt lenger enn jeg først hadde tenkt, så det var godt med middag og en dusj når jeg endelig kom ned igjen.

Ukens arbeid 
Siste innspurt før ny månedsavslutning. Synes det er fryktelig ofte månedsavslutninger. Det betyr vel bare at tiden flyr ufattelig raskt. Jeg har fått noen nye arbeidsoppgaver framover, så det tror jeg blir bra. Jeg skal starte med kurs innen økonomi etter jul, så nå blir jeg smartere i tillegg. Jeg fiksa date med Markisemannen, så nå blir det solskjerming før neste sommer. Men da blir det sikkert ikke en varm sommer med mye solskinn... Men en eller annen gang må det bli en knallsommer igjen.

roser

Ukens opptur 
Roser på stuebordet til helga. Det er noen som er heldigere enn andre, det var ikke jeg for å si det sånn. Jeg måtte nemlig kjøpe rosene mine selv.

kjøleskap

Ukens kjøleskap 
Etter jobb på torsdag dro jeg for å handle. Og som alle veit så er høsten høysesong for lam og en rett som varmer ekstra godt i høstkulden er Norges nasjonalrett – fårikålen. Den siste torsdagen i september er fårikålens festdag. Så da ble det handlet inn kålhode til middag, men fårikålmiddagen ble ikke laget før hela kom.

Ukens generelle tips 




..spiste

Jeg spiste middag i går. Fårikål siden det var forikålensdag på torsdag når jeg var på butikken, så havnet det et kålhode i handlevogna.

..snakka i telefonen

Jeg snakka med Kenneth for ei uke siden, da jeg lurte på om han var hjemme så jeg skulle stikke innom for å klippe klørne til Terri. Det vil si, det er ikke ofte jeg henger i telefonen for å si det sånn. På jobben har jeg jo noen samtaler i løpet av dagen, men jeg regnet med at det var min telefon de siktet til.

..sendte melding

Var torsdag kveld til ei på jobben da jeg lurte på noe, som vi snakket mer om på fredag morgen.

..irriterte meg over noe

Var vel kanskje torsdag da jeg stort sett ventet på en haug med saker på jobben. Når man venter på svar fra noen for å få ting til å virke og ting til å komme videre, da blir jeg bitte litt irritabel. I helgene er det da ikke noe å irritere seg over.

..så på film/serie/dokumentar

Ender stort sett opp med å se litt på serie på Viasat serie, hver kveld før jeg legger meg. Sist jeg tittet på var det gamle CSI episoder. Kjekt for det er stort sett to og to episoder der.

..jeg ble rørt til tårer

Da jeg var på kino forrige uke for å se "Ingenting å le av", det var en knallfin og rørende film som tar livet med kreft helt på kornet.

pus katt

..tok et bilde

Var på lørdag da jeg klippet inn alle tomatene som var igjen i drivhuset. Oliver er jo alltid med når han har mistanke om at noe kan skje. Etterpå har det jo bare regnet i bøtter og spann, så det har ikke vært noe å ta bilder av.

..brukte penger

Det var på torsdag da jeg tok helgehandelen på Kiwi etter jobb.

..bekymret meg

Det er noe jeg aldri gjør

..sendte bilde på snap

Var av middagen fredag ettermiddag. Litt selvmix av det jeg hadde i kjøleskapet med ting som nærmet seg faretruende utgått på dato.

..jeg var inne på en feed til noen på Instagram

Fredag kveld da jeg sjekket egen feed for å se hva det siste jeg hadde lagt ut var, slik at jeg kunne legge ut et par bilder der.

..leste et blogginnlegg

Jeg leser alltid ett eller annet blogginnlegg når jeg er inne på PCn

..jeg var redd

Det må være veldig mange år siden, for det husker jeg ikke.

.. jeg googlet

Translate google er ganske hyppig i bruk, det er noen underlige ord når man leser endel svenske blogger.

..var takknemlig

Hver dag egentlig, jeg er veldig fornøyd med det jeg gjør og det jeg driver med.










5 kommentarer:

  1. Så flotte bilder av puser og hunder. Jeg lagde fårikål på fredag, og det hører med til høstmiddager her. Jeg lagde en stor kjele og kommer til å ha fårikål i flere dager fremover. Det er helt ok, for jeg er ikke så glad i å lage mat ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Fårikål er blant de middagene som en skal ha flere dager. Akkurat som fersk suppe og kjøtt.

      Slett
  2. Till skillnad från ovanstående så ryser jag när jag tänker på får-i-kål. Åt det en gång i Skottland - och det var hemskt - nästa gång var här på Gotland då det också var hemskt. Sen har jag gjort försök med lammkött på olika sätt, men varken gubben eller jag gillar det. Minnet från den första får-i-kål sitter kvar.....
    KRAM/Susie

    SvarSlett
  3. Gillar rätter med får och lamm men har aldrig testat att göra får-i-kål. Det finns så mycket gott att göra ändå :) Händelserik vecka och kul med nya arbetsuppgifter. Du har fått fin skörd från odlingarna.

    Ha det gott! Carina

    SvarSlett
  4. Det var mycket att berätta om den här veckan och en del av det får jag läsa mer om senare. Vilken härlig skörd med massor av gott du fick in från växthuset. Du har verkligen lyckats bra med det. Klart att Oliver ska vara med när det händer något. Och en liten linslus kanske han är också :D

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...