onsdag 18. desember 2019

Quotes


"Alle dagene som kom og gikk, ikke visste jeg at det var selve livet"


Og når jeg sier det så skjønner du hva Quotes er. Det tok en tid før jeg skjønte det når andre skrev om det eller snakket om det. På godt norsk så heter det Ordtak, små glupe ting du burde skjønne ting bedre etter at du har prøvd å forstå hva som egentlig ligger bak dem. 


Det er mange stilige, men også en haug av de du egentlig bare tenker SO? når du har lest dem. Noe som er rart er at det er veldig få som har en liten vri, de er så si ordrette alle sammen. De minner vel litt om Æsops fabler, Esops fabler eller på latin Aesopica er en samling moralske fortellinger eller fabler fra den greske antikken som ifølge folketradisjonen opprinnelig skal ha blitt fortalt av Æsop, en frygisk slave som levde på øya Samos fra 620 til 560 f.Kr.

Mannen som aldri siterer blir heller aldri sitert sa Benjamin Franklin en gang. 

2 kommentarer:

  1. Det finns många bra citat som samtidigt är lite kluriga men det finns många tråkiga citat också.
    Vilken otroligt fin och lite sorglig bild du har överst. Jag får lust att hoppa in i bilden och krama och trösta den sorgsna tomtehunden.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg tror ikke hun er så lei seg, hun er nok mer lei av å sitte i ro med nisselue på.

      Slett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...