mandag 2. mars 2020

Fortsatt vinter hos meg


Ny mandag og hva er man glad for i dag da. Det snødde i helga så nå er holken borte, enn så lenge. Jeg skal plukke opp Patran i ettermiddag. Litt kreativ middagshandling da det er litt snøtt denne måneden. Hundemat koster penger når man må kjøpe 10 sekker for å få oppdretterrabatten og fritt tilkjørt på døra. Driver å sparer til sommerdekk som trengs på bilen om vel en måned. Merker at det er bare en inntekt innimellom, det er liksom ikke noe å gå på. Bufferkontoen brukes liksom bare når nøden er størst, det er jo det den er til.


Jeg gleder meg til helga da jeg og Kjersti skal på vift til Nesbyen, denne gangen uten hunder. Jeg er glad for at vannkoppene til Merethe er på retur og håper på at jeg ikke er blitt smittet da hun var hjemom sist helg så jeg får helvetesild i og med at jeg har hatt vannkopper. 


Til og med Ronja er ferdig med løpetiden nå, så nå går det ann å få med seg Mounty på tur igjen uten at han bare skal hjem og vente på Ronja som sitter på innsiden av døra. Det er fortsatt vinter hos meg, men det er ikke mange kilometerne nedover før jordene er bare og bare det kommer litt varme så kan de starte våronna. Men i helga kom det 10 cm som ikke ble med på disse bildene. Nok til at holka forsvant i det minste.


På fredag bevilget jeg meg en bitte liten ikke vekkeklokke morgen siden jeg bare trenger å jobbe fire timer den dagen. Jeg tok med meg Bella så hun skulle få sin dose av bytrening. Jeg hadde med meg fotoapparatet siden det var meldt sol, og jammen ble det i overkant hundre bilder. Så jeg får bruke opp bildene jeg tok på runden i skauen først, før all snøen smelter og det blir vår.


I skauen var det ikke snø, og der det var åpent var snøen stein hard og temmelig glatt. Jeg seilet rundt i litt store støvler, for jeg hadde tenkt meg over bekken med dem. Siden det har vært litt kaldt i det siste var det kommet is der, men den holdt ikke meg for å si det sånn. Den holdt ikke hundene heller.


Bella, Mounty, Tessy og Hailey


Bella er snart 10 måneder og utvikler seg veldig bra synes jeg. Tipper hun får en flott pels når hun får røytet av seg både vinterpels og valpepelsen. Tenkte jeg skule melde henne på en utstilling snart igjen. Må holde det ved like, så lenge det er haller og ikke uteutstillinger. Planen er Dogs4All til høsten.


Jeg sjekket terminlisten som ligger på NKK sine sider og det viste seg at det bare var tre utstillinger igjen i vår som var inne i haller. Det endte opp med at jeg meldte henne på både Letohallen og dobbeltutstillingen på Stange. Sikkert i verste røytinga, men denne treninga får en aldri tilbake. Denne alderen er veldig viktig, da du ser på dem som voksne på en måte, men de er i full utvikling både i kroppen og mentalt.


Alltid bra med litt utsikt når en er på tur. Det er ikke mye snø som ligger noen steder nå.


Det er litt rart, for hver gang vi går over her så går hundene ut på fjellnabben for å kikke ned i bygda igjen.


Litt kjekt er det jo at ikke alt er frosset til, da blir det kaldt vann lenge før vi er hjemme igjen.


Noe badevann var det ikke, for Tessy var rimelig raskt oppe på land igjen på andre siden av bekken.


1 kommentar:

  1. Vissa månader blir det många utgifter och det kostar att ha hundar. Jag har haft två som mest och det var dyrt. Alla dina hundar är värda mycket mer än de kostar men det är säkert ganska stora summor, även med uppfödarrabatt.
    Tänk att Bella är så stor nu och hon är sååå fin. Det är de föresten allihop :D

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...