søndag 15. mars 2020

Glede


Akkurat nå
"Fortiden er et fyrtårn, ikke en havn"

"Har du den här bilden i original? SLBK vill ha den som omslag till tidningen i December" wow, gjett om de fikk bildet på mail? Egentlig er det kjempegøy at iløpet av en måned eller så så er det to stykker som har spurt om å få bruke et bilde jeg har tatt til noe eget. Jeg er kjempestolt! 


Ukens tanke
Det skal så lite til å glede deg.
Et blikk og et smil er nok. 
Da ler du en trillende latter, stabber raskt avgårde på små bein.
Snur deg og kikker skøyeraktig på meg.
Selv uten språk klarer du fint å gjøre deg forstått.
Ved peking og lyder forstår jeg det meste.
Er det feil protesterer du høylytt.
Små lubne barnekinn.
To tindrende øyne. 
Korte kjærlige armer som klemmer rundt halsen min.
Når kvelden kommer krabber du tillitsfullt opp i fanget mitt.
Nybadet, god og mett, i pysj. Etter litt kos og sang sovner du stille og fredelig. 
Med smokken i munnen og kluten i hånda.
Da er alle bekymringer langt borte...


Ukens favorittdag
Mandag ble det lang skitur på jordet med hundene på flott føre og passe temperatur. Lav kveldssol før jeg kunne ta med passe slitne hunder inn for sofakos resten av kvelden. Lørdagen var ikke helt borte den heller med både foto og hundetur i ett langs Rytterager med Kjersti. Vi oppholdt oss i en kommune vi ikke bor i, men det er da samme syehuset og vi var ikke der i mer enn et par timer,



Ukens mest leste innlegg
Ukens irritasjon
Alt rotet og søppel som blir stablet rundt på jobben. Til og med plakater som det står "Ikke sett fra deg ting her, kast det der det skal kastes" blir stablet ned av esker og isopor og annet rask. På tirsdag tok jeg en skikkelig rufs og kastet mye i containeren og i pappcontaineren. Er det noen som savner noe så er det kastet, så enkelt er det.

Det verste var egentlig at noen sutret i etterkant over at jeg var litt krass når jeg sa fra. De tenkte ikke over at jeg ikke behøvde å si noen verdens ting om folk hadde tørket opp etter seg når de sprutet utover, om de satte søpla der den skulle være og ikke mellomlagret den i gangen i flere uker, om de hadde satt møkkete oppvask inn i en tom oppvaskmaskin isteden for på benken. Og ikke hadde de ryggrad til å si det til meg selv heller, men måtte klage til sjefen. Da er all min respekt borte, om det i det hele tatt hadde vært noe respekt der opprinnelig.

Noen irriterer seg over at kaffekopper i forskjellige farger ikke står samlet i sine stabler i hylla, men pappesker i halve gangen går greit. Hadde jeg fått en krone for hver gang noen tar seg tid til å stable om kaffekoppstablene i gangen så hadde jeg blitt rik. 



Ukens opptur
Siden smørefrie ski er gått ut av produksjon fikk jeg jammen huket til meg det siste paret de har i Hønefoss hos Sandberg sport. Halv pris ferdig montert med nye bindinger. Da kan jeg gå på ski i mange år til. 



Ukens nedtur
Norge ble lukket ned og ingenting skulle foregå noen steder. Nei tenk om noen kunne bli litt syke. Folk mistet helt humoristisk sans og alt ble så seriøst. Det må da gå ann å spøke om både det ene og det andre, til tross for at kanskje noens slektninger ikke er helt i full shape og kan bli litt påvirket av viruset. Livet er for kort til å bekymre seg over kanskje ting. Dødsraten er ikke akkurat skyhøy for dette viruset da.

Ukens generelle tips
Lev livet og slutt å hamstre i tilfelle det ikke går ann å gå ut av huset før 2025 liksom.


2 kommentarer:

  1. Hahaha, jag skrattar gott åt sista bilden för jag har undrat mycket över varför man hamstrar toapapper :D Det är ju inte en magsjukepandemi vi kämpar mot.
    Jättekul att dina bilder är eftertraktade. Jag hoppas att du får bra betalt för dem :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Utrolig mye rart folk får seg til å gjøre når de tror undergangen er nær...

      Slett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...