torsdag 19. mars 2020

Tankefull


Da er det beste man kan gjøre å ta seg en tur i skauen for å renske hodet. Det er så mange veldig bekymrede personer som ytrer sine synspunkter i sosiale medier. Jeg kjenner jeg er ikke der i det hele tatt. Kommer sikkert av at jeg ikke har noen følelse av å dø om jeg hadde blitt syk av dette viruset. En liten prinsippsak at jeg ikke skal følge stimen til alle andre heller.


I morgen er det fem en fredag igjen og jeg er ikke så sikker på temaet denne gangen, kanskje det er viruset som kommer opp med et annet tema enn hamstring som det var sist. Men det kan også være et vårtema. Jeg tenkte i alle fall å ta med meg telefonen når jeg og Siv er på lunsjrunden vår og ta bilder av noen hestehover som jeg så på dagens runde. Da hadde jeg ikke med meg telefonen til å ta noen bilder i det hele tatt. 


Det er begynt å bli skikkelig vått alle steder i skauen nå, så med all råtten snø så er det ikke enkelt å ta seg fram der det er litt langt mellom buskene. I dag var jeg flink når jeg kom hjem fra jobb. Da ble det løvsteik og pomesfrites med brekkbønner til middag. Etterpå vasket jeg golvene, for hundene hadde dratt inn mye grus og litt jordblanding etter tur i skauen. Nå er det så lite snø igjen så det er ikke så enkelt å "gå det av seg" før de skal inn igjen. I dag måtte de ligge nede å tørke for å få av seg det meste før de fikk komme opp når jeg kom igjen etter å ha kjørt Patran hjem. 


En time i badekaret med ei bok, 71 grader nord rakk jeg også, så da ble det litt seint før det ble noe her. Har vel ikke helt den store inspirasjon i kveld heller, da det er endel annet å tenke på også. Handlet inn til helga etter jobben i dag, så da kan jeg bare dra rett hjem før Merethe og Marius dukker opp i morgen kveld. 

1 kommentar:

  1. Det är väldigt skönt att vägra läsa flödet i fb :D Jag är med i några grupper men det är flera år sedan jag slutade läsa eller vara aktiv i flödet. En skogspromenad, eller en promenad i annan natur, ger väldigt mycket mer energi :D
    När man har hundar är vintern en skön årstid. Inga leriga tassar och magar :D

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...