lørdag 29. august 2020

Sommernatten

 

Jude er vant til å sette barnas behov foran sine egne, og tvillingene Mia og Zack er blitt oppvakte og fornøyde tenåringer. Da de blir kjent med foreldreløse Lexi, er ingen mer støttende til det enn Jude. Lexi har hatt en vanskelig oppvekst, og vennskapet med Mia betyr alt for henne. Så forelsker hun seg i Zack, og de tre blir uadskillelige. Men det siste året på High school bringer med seg uventede farer, og en sommernatt blir Judes største frykt til virkelighet. Det skjer en ulykke. Sommernatt er en levende, følelsesmessig sterk roman som stiller viktige spørsmål om morsrollen, tap, identitet og tilgivelse. Det er en utsøkr, gripende roman som snakker til alle kvinner om det som betyr mest i livet.

Litt i overkant hønemor som bryr seg med alt og skal ordne og fikse til minste detalj. Boka strekker seg over mange år og tar seg opp etter hvert. Jeg for min del irriterte meg over den kjerringa som skulle bry seg med alt, men ellers var boka egentlig veldig bra. Den hoppet ikke fram og tilbake i tiden, men startet med begynnelsen. Bortsett fra prologen, som var litt sånn midt i boka. Verdt å lese egentlig da den tok for seg mange områder i livet som blir sånn på grunn av små valg man gjør i situasjoner.


1 kommentar:

  1. Jeg digger Kristin Hannah. Har denne liggende pluss Søstre for alltid

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...