fredag 21. august 2020

Så var det fræddan


Tenk at det er hælj igjen. Ukene bare raser av gårde og høsten kommer med stormskritt.  Om ei ukes tid så er det september og da er det høst. Men denne høsten her går jeg mot med glede. Nå har jeg skikkelig trua. Jeg har alltid likt høsten veldig godt. Passe varmt og mange flotte farger i naturen. Helt nydelig på fjellet etter de første frostnettene. 


Fredag er den beste dagen i uka, ikke bare for at det er helg etterpå, fri tid og ingen vekkeklokke på morgenen, men fordi det er den fredeligste dagen på jobb også. Da er det ikke så mange der som regel og en har litt slækk, bare man blir ferdig med det meste man skal før man går hjem er det helt greit. Og ikke minst for at det er en som stikker innom, rimelig fast klokkeslett hver fredag. 


Kjenner at jeg kunne laget en veldig klissete blogg denne fredagen, men jeg skal spare deg for detaljene. Men nå tror jeg det blir skikkelig bra framover, bedre enn det har vært på veldig lenge i alle fall. Så nå kan du være skikkelig nysgjerrig på hva som skjer fremover. Jeg har ikke tenkt å si noe ennå. Og ja nå lager jeg et skikkelig dumt avsnitt hvor jeg sier A og ingenting mer.


Hr yr er ikke særlig samarbeidsvillig denne helga, men litt må en vel finne på avlikevel. Når jeg dro fra jobb i dag så glemte jeg at jeg hadde tenkt å handle, så da må jeg en tur til Hønefoss i morgen for å handle litt. Fikk bestilt EU-kontroll til bilen i dag, så om det er noe med den så har jeg litt tid til å fikse det før jeg MÅ ha den godkjent.


Jeg fikk pakke i posten i dag fra Loco, der var det med en liten sak jeg ikke kan huske å ha bestilt. 2 ml ed noe oljesak, og bruksanvisningen er på spansk, italiensk, nederlandsk så jeg tenkte jeg skulle inn på nettsiden igjen for å se på ordren hva det var. Men da viste det seg at firmaet var konkurs og det var ikke mulig å handle i nettbutikken lenger. Jammen flaks at jeg fikk mine varer da.


Når man får slike varer i posten så må de jo prøves. Det ble badesalt i badekaret. Skulle være en lun behagelig roseduft på den. Jeg hadde ikke i så mye som jeg skulle egentlig etter hva som sto på pakka og enda så luktet det forholdsvis intenst av meg etterpå. Litt småsigen og ble en dubb på en snau time på sofaen. Da hadde jeg egentlig bare lyst til å snu meg rundt og sove mer, men da hadde jeg nok fått en våkenatt. Jeg brøyt meg opp og tok med hunder og fotoapparatet ut i havna en tur. Håpet at det skulle være opphold noen minutter i det minste. Det holdt seg, men jeg ble både svett og våt. Hadde tatt på jakke sånn for sikkerhets skyld serru. I og med at jeg duftet som "småsvett edens hage" ble det jammen en dusj når jeg kom inn igjen. 


Jeg hadde skiftet på senga tidligere i dag, så da er det greit å være rein når en legger seg. Om det er opphold i morgen får det bli en tur på hundene, i forhåpentligvis fotogene omgivelser. Bare å nyte helga!

1 kommentar:

  1. Ja, nu har du byggt upp en nyfikenhet hos mig och jag gläder mig åt att du ska berätta den spännande och troligtvis väldigt trevliga nyheten :D

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...