onsdag 5. august 2020

Nøkkelen i låsen


ISBN 9788205532175 på 358 sider.

Jeg vet du ikke kjenner meg, men du må hjelpe meg. Jeg har ikke drept noen. «Barnepasser søkes til familie med fire barn. Vi bor i et moderne hus i Det skotske høylandet. Sertifikat nødvendig. God lønn og eget rom med bad.» Da Rowan kommer over den perfekte jobben, må hun bare søke. Til hennes store glede får hun stillingen, og hun blir ikke skuffet da hun ankommer. Det er et luksuriøst hjem, et smarthus med alle moderne fasiliteter, som ligger vakkert til i det nydelige skotske høylandet. Familien er vennlig og sjarmerende, men stedet er øde og isolert. Ett av barna dør, og Rowan blir anklaget for drap. Hun innser at hun har havnet i sitt livs mareritt.

Nå ja neglebitende spenning var det nå ikke. Før jeg begynte på boka trodde jeg handlingen startet der boka sluttet for å si det sånn. Familiedrama i en litt overkant variasjon med ispedte lettere usannsynlige varianter. Men det skjedde noe hele tiden. Ei bok midt på treet, bedre enn mange andre jeg har lest. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...