søndag 30. august 2020

Ble det flere gode sommerminner?


Siste uka i august, og siste uka i årets siste sommermåned. Ja hva skal man si om årets sommer? Mandag var en slitsom dag på jobb, mye mas og tjåk. Da jeg skulle plukke opp Patran var ikke hun ferdig i Russemøtet sitt, så jeg dro på butikken for å handle mens jeg ventet. Dårlig med middags inspirasjon så det blei ei stor pakke kyllingfille som basis til tre middager. Da vi kom hjem var det så si tresket ferdig og det var en ting hundene satte stor pris på. Da løper dem alt de orker, runde på runde.


Om jeg innbilte meg at det var mye mas og tjåk på jobben mandag, så var det ikke noe mot for hva som ble utfallet på tirsdag. Neste uke er det månedavslutning igjen og da blir det i iallefall ikke noen rolig uke. Byen rundt for å ordne noen ærend og plukke opp Patran. Litt roligere ettermiddag etter middagen i det minste. Hundene fikk runde i havna og på jordet, så de var storfornøyde i det minste.



Onsdag var det en roligere dag jobbmessig i det minste. Koselig prat før jeg dro for å hente Patran i byen før vi dro hjem. Siden Lars er på sauesanking på fjellet lurte Anne på om jeg kunne tenke meg å følge litt med på storfeflokken så lenge. Jeg fikk pålogging til sporingsbjellene og kunne følge de på kartet. Så etter middagen i dag ble pappa og Patran med for å sjekke den fysiske plasseringen av disse firbeinte. I samme appen er sauene på fjellet også, så nå har jeg full oversikt. Kan kalle meg sånn latesombondekone da vel?


Torsdag var det møte på jobben. Det er en ting jeg unngår til det ytterste. Det er så bortkastet tid. Mye datatrøbbel når de liksom skal ordne til det nye regnskapssystemet. Egentlig håper jeg at det ikke blir noe av denne gangen heller, men en gang må det vel komme uansett. Etter jobb skulle jeg kjøpe en foring til bilen, men den hadde de ikke på lager så jeg må innom på Opel i morgen etter jobb også. De hadde nemlig ingen foring på Mekonomen. De har ikke en eneste ting til min bil på Mekonomen. Alt må kjøpes på Opel, for de har så finurlig løsninger på alt. Alt henger sammen og en må kjøpe "alt" og ikke bare en liten del som man egentlig trenger. 


Etter middagen ble det en liten dubb på verandaen i sola før det ble en runde i havna og på jordet med hundene. På kvelden ble det Netflix til en forandring. En film som jeg ble tipset om som egentlig ikke er en film jeg ville sett ellers. For det første er den svensk og handler om en komponist som får livet sitt drastisk endret. "Så som i himmelen" gi den en sjanse, så lærer du litt om samspillet mellom mennesker og hva en skal finne seg i og hva en ikke skal akseptere.

Endelig fredag, men den store oppturen uteble. Trøtt som en dupp når jeg kom fra jobb og sovnet på verandaen. På kvelden ble det badekaret og starten på ei ny bok.


I går hadde jeg blitt spurt om å ta bilder i en konfirmasjon. Om de er såpass fornøyde med bildene jeg har lagt ut her tidligere at de spør om jeg vil ta bilder, så klart jeg sier ja. Har så vidt sett gjennom de fleste og det er mange bra der. Så håper de blir like fornøyde som det jeg er. På vei hjem kikket jeg etter kalvene igjen. Alle fem med sine respektive mødre valset ivei innover Flismoveien. På torsdag er oppdraget mitt over. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...