onsdag 12. august 2020

#3 Rett blikket utover

Finn noe interessant å vende kamera mot. Kjenn hvor godt det gjør å rette fokus mot noen utenfor deg selv. Se ut på verden gjennom en linse. Vi er laget for dette, å se og oppfatte nye ting. Å fange det vi vil ha. Nervesystemet og hormonsystemet jobber med oss og vekker oss fra dvalen.


Så tatt i betraktning helgas aktivitet, hva er vel mer naturlig enn å sette fokuset på sauer?
Symmetri gir bra bilder har jeg lest et sted. 
Jeg liker godt å ta bilde av dyr, da må man være våken og følge med for å få fine bilder.
Dyr kan man ikke bare be stå helt rolig og ikke lee seg. Plutselig så hører dem noe og da er øyeblikket over. 
Sånn er det veldig ofte i naturen. Øyeblikkene varer kun i øyeblikk og de kommer aldri tilbake. Ikke om du håper aldri så mye. Akkurat det øyeblikket er forbi,
Dyr er stort sett like oppmerksomme på deg som du er på dem. Det blir et samspill.
Dyr er forventningsfulle og håper at det skal skje noe, at det kommer en fortsettelse.
Jeg kjenner jeg har nok litt mer forventninger til disse bildene jeg tar enn det Kamerakuren legger opp til i boka.  Men man skal jo ha litt utbytte av dette her, så da legger jeg lista litt høyere enn det som var meninga.

1 kommentar:

  1. Boken kanske vänder sig till nybörjare och du har nog kommit bra mycket längre än så på egen hand :D Men jag tror ändå att det är bra att börja från början för alltid är det något man har glömt eller missat. Jättefina fårbilder :D

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...