onsdag 19. august 2020

Utenfor min kontroll


Livet er fult av tilfeldigheter og blant disse tilfeldighetene har du et valg. Innimellom føles det som ting bare skjer, men i underbevisstheten ligger det et valg. Du kan la det skje, eller du kan velge å ignorere hva som ligger foran deg. Livet ditt er fullt av mange variabler og faktorer … og en av dem er tilfeldigheter. Til tross for det faktum at du tar det for gitt at du har et fast grep om virkeligheten din, er du faktisk mest i tilfeldighetenes grep. Men det er veldig vanskelig for oss å akseptere det uventede når det kommer til tilfeldighetene ved livet. 

Det verste med uforutsette hendelser er at de aldri kommer alene. De bringer vanligvis med seg flere forandringer og uvissheter. Midt blant disse situasjonene hjelper det ikke å klage, angre eller stå stille. Du må respondere og handle.

Om du visste hvor mange ganger jeg tenker på deg om dagen, hvor mange ganger jeg sjekker telefonen for å se om det har kommet en melding fra deg.
Særlig i dag... tenk om det ikke ble noe av... tenk om du ikke vil allikevel...
Tenk om du får kalde føtter og jeg blir forlatt...
Det beste er at jeg kjenner deg.
Men av like vel så er alt nytt.
Det har aldri vært kun deg og meg, sånn aleine...
Med sommerfugler som flakser i magen og maur som kribler i blodet...

1 kommentar:

  1. Jag har aldrig trott på ödet eller på att vi inte kan välja. Men ibland kan valet bli att låta bli att välja och bara följa med i det som händer. Men till slut hamnar man ändå i ett val mellan att byta riktning eller fortsätta åt samma håll. Det vi inte kan välja är hur andra ska förhålla sig till oss eller till en viss situation.

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...