søndag 16. august 2020

Kantarell tur i havna


Når man har syk arbeidskompis så må man pleie henne litt. Siden vi skulle møtes for en softice på Garntangen tenkte jeg å være litt hyggelig når jeg ankom. Vi møttes på Vik for å nyen liten tur, for litt nytt om dagen gjør dagen litt mer begivenhetsrik.


Det var forholdsvis klamt da jeg la i vei oppover i havna for å se om det var noen kantareller å finne. Jeg har jo mine faste steder og noen av dem hadde jeg kikket innom tidligere i uka for å se på både antall og størrelsen.


Det var ikke noe å utsette på noen av delene, så jeg fylte nesten to papirposer opp før det var på tide å gå ned igjen. Rimelig svett så det var bare å hoppe i dusjen og skifte klær før jeg tok med meg Bella på tur.


Mens jeg plukket soppen hadde Bella hundegårdstrening på egenhånd. Det var ikke særlig poppulært når vi gikk uten henne, men desto mer har hun godt av det. Hun skulle jo få være med på egenhånd etterpå når vi leverte soppen. 


I morgen er det jobb igjen. Denne ferieuka har gått utrolig raskt, men jeg har fått gjort en god del småting, så jeg har virkelig fått kost meg. Ikke nok med det, så har Patran vært her i helga, så da har det blitt gode middager og fremdeles seine kvelder da. De seine kveldene er nok de verste å gjøre en liten vri på. Men det kommer seg vel av seg selv når vekkeklokka ringer igjen litt før klokka seks om morgenen.


Håper på flere flotte helger framover, for jeg har flere planer jeg forhåpentligvis får gejnnomført før snøen kommer i år. Nå er det bare å nyte søndagskvelden og prøve å legge seg tidlig for en gangs skyld... Ha en flott ny uke!


2 kommentarer:

  1. Vilken lycka att hitta så många stora, fina kantareller :D Det är inte lätt att hitta kantareller här. Jag tror bara att de finns i fjällen eller nära dem så tyvärr kan jag inte gå ut i skogen här och göra lika fina fynd som du gjorde.

    SvarSlett
    Svar
    1. De vokser stort sett i gammel litt tett granskog.

      Slett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...