søndag 9. mai 2021

Uka som gikk #18

skyer himmel

Ukens tanke 
Covid-19 er her, mange blir smittet, noen blir syke, noen blir alvorlig syke, og noen dør. Det har jeg aldri benektet, og det kommer jeg ei aldri til å gjøre. Hvis jeg skulle slumpe til å ha lik mening som alle andre innimellom, så betyr ikke det nødvendigvis at jeg ikke klarer å tenke selv eller ikke klarer å ta mine egne avgjørelser. Det å ha motstridende meninger i forhold til resten av samfunnet, betyr ikke alltid at alle andre har feil. Det å tenke selv er viktig, for seg selv og for samfunnet. Jeg vil ikke ha et samfunn av dyr, som blindt følger den med bjella, eller pelletsbøtta. 

nattogdag

Det er slik at selv om jeg selv mener at mange av tiltakene rundt denne pandemien er tvilsomme og lite hensiktsmessige, og mye er for inngripende og ødeleggende for både samfunn og menneskeliv. Det at jeg selv mener at det blir brukt frykt og skremsel som en del av en agenda for at folk under frivillig tvang skal vaksinere seg. Mye av informasjonen vi får er selvmotsigende og ikke henger på greip. Det er flere sider av en sak, og at disse vaksinene finnes for lite kunnskap om og vi ikke har noen kjennskap til langtidsvirkningene av dem. At jeg ikke skal ha noen vaksine, og at jeg er motstander av koronasertifikat. Det betyr ikke at jeg ikke anerkjenner viruset som eksisterende og til stede. 

Ukens overnatting

hengekøyetur

Natt til mandag ble det hengekøyetur til Aklangen. Utrolig til leven i skauen om natta og noe mer overnatting i hengekøye tror jeg ikke det blir med det første. Jeg sover faktisk bedre på underlag på bakken enn i en innretning jeg ikke får snudd meg noe vesentlig i. Men vi hadde det utrolig hyggelig på tur med masse skravling til langt på natt. 

Ukens arbeid 

bergerbakken

Hundene har fått en tur hver dag, noen ganger langs veien og andre ganger bare oppe i havna her. De er spesielt heldige de gangene jeg er på stolpejakt, da er det nytt turområde. På lørdag ble der Bergerbakken. Litt overraskende at det ikke fantes en eneste liten bekk engang så de fikk slukket tørsten.

kulvert

Måneds avslutning og full fart hele uka. Drivhuset ble litt mer ferdig enn det var i helga. Men jeg skjønte ikke låsemekanismen til vinduene, så jeg får kjøpe litt Tec7 på mandag etter jobb. Da skal det bli bra og endelig kunne plante ut litt der på tirsdag tenker jeg.

Ukens stolpejakt 

bergerbakken

På lørdag etter å ha fått kommet et lite hakk videre med drivhuset, så ble det stolpejakt på Bella, Tessy og Hailey.

stolpejakten

Siden den statistikksaken ikke virket som jeg trodde, den viste bare funn i kommunen og ikke på de som var registrert i kommunen. Så da vil en automatisk ha samme plassering i og med at en har tatt alle stolpene der. Så jeg måtte heller bruke nasjonal liste, og der er jeg milevis fra topp fem for å si det sånn.

sammendrag

Det er ingen delte plasseringer, så om du kommer til en med like mange stolper som deg, så får du bare nummeret etter. I Ringerike er det 46 stolper og det er mange som har tatt alle sammen, ergo er jeg nummer 11 da jeg er den 11. personen som har tatt alle 46 stolpene. Det er 14 558 stykker som har tatt flere stolper enn meg på landsbasis, så noen topplassering skal jeg ikke sikte etter. Vi får se hvordan året utvikler seg, jeg kan brått få leia og jeg.

Ukens anbefaling 

skautur

Ta deg en tur ut i naturen og bare nyt... glem hverdagens kjas og mas. Ta deg tid til det du liker, det du ikke liker blir du ikke kvitt om du ikke dytter litt på det...

Ukens generelle tips 


Vi ønsker deg en flott uke, jeg skal bare jobbe to dager så har jeg tatt noen feriedager! Kanskje det blir flere stolper...

silhuett skyggebilde

Hilsen veskehunden Bella og meg!


2 kommentarer:

  1. Norge är såvitt jag vet en demokrati med yttrande- och åsiktsfrihet så det är klart att du får tycka vad du vill utan att dumförklaras. Andra personer kan tycka annorlunda men borde kunna framföra sina åsikter med respekt. Jag vet inte om du har fått kommentarer om dina tankar och vad de i så fall har innehållit men jag gissar att du har fått höra något som inte är så trevligt. Men ta inte åt dig för du har rätt till din åsikt.
    Nu är det bara en vecka kvar tills jag kan gå ut och jaga stolpar. Det ska bli jättekul :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er flere som rister på hodet da de får vite at jeg har takket nei til vaksinetime. Vi må ta en for laget sier dem. Men du må fortsatt bruke munnbind og gå i karantenehotell om du har reist. Blir spennende med stolpejakten hos deg. Her har de flyttet mange stolper siden i fjor har jeg sett. Litt flere stolper har det også blitt.

      Slett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...