søndag 30. mai 2021

Uka som gikk #21

solnedgang

Sommeren er her, håper den har kommet for å bli... Sommer betyr lange kvelder på verandaen. Jeg vil ha varme og sol framover så det blir litt framgang i drivhuset mitt. Jeg vil ha varme så vannet blir varmt så jeg kan bade i fjorden igjen. Jeg vil ha fint vær så jeg kan ta mange bilder. På lørdag var jeg og Bella i Oslo, da ble det 300 bilder. Det vil si mye å glede seg til framover for deg.

Ukens tanke 

The push

Darren Brown

Absolutt en dokumentar som er verdt å se som ligger på Netflix. Jeg har begynt å lese boka til Petter A Stordalen "Endelig mandag" der tok han opp nettopp denne dokumentaren. Det som egentlig var mest interessant er hvordan Derren plukket ut fire stykker som han utførte dette eksperimentet på. Psykologi er en veldig finurlig ting å sette seg inn i. 

Ukens favoritt dag 

verandakos

Når sola og varmen kommer etter en iskald vår. Når det går ann å sitte på verandaen på ettermiddagen og kose seg med jordbær og blåbær i vaniljesaus på kvelden.

Jan Thomas

På torsdag fikk jeg pakke i posten. Jammen er netthandel kjempe kjekt. Nå venter jeg på ei pakke til, men den forventes ikke før neste uke. Det blir mer spennende å pakke opp og ikke minst se om de virker. Jeg har kjøpt et utvalg solcellelamper. 

botaniskhage

Eller kanskje det var lørdag da jeg og Bella var i Oslo på kombinert stolpe og fototur? Rett før jeg skulle dra så stakk Oliver hodet inn av verandadøra, så da var han tilbake etter 5 netter eller så.

Ukens arbeid 
Egentlig nok å gjøre i og med at denne uka bare har fire arbeidsdager også. Neste uke er det månedsavslutning og jammen er det ikke snart ferieavvikling også. Det ble litt kartlegging av ferieuker og hva som må til for å få dekket opp alle arbeidsoppgavene framover. Planen er minst mulig trøbbel og ting som henger til enhver tid.


statistikk

Jeg synes det er litt morsomt å følge med på statistikken på bloggen. I og med at Blogspot.com ikke har noe liste som Blogg.no har, så har en bare sin egen blogg og se utviklingen på. På fredag morgen tittet jeg innom på statistikken når jeg spiste frokost før jobb. Wow for en opptur uten at jeg egentlig skjønte hva som hadde trigget slike lesertall. Siden nyttår har jeg ligget ganske javnt rundt 250 i døgnet, men plutselig er det blitt 1250...

statistikk

Det nye er Sverige, der har det virkelig blitt mange flere lesere siste måneden enn det har pleid å være. USA har jeg hatt mange siden jeg begynte å være med på "My corner of the world". Blir spennende å se om det holder seg, eller om det bare var en døgnflue...

trost

Jeg har både slått plenen igjen og jeg har kastet ved inn i skjulet, så denne uka her har jeg slett ikke ligget på latsiden. Når jeg klippet plenen kom jeg i skade for å lage froskelår, det var ikke meningen, men jeg så den ikke før jeg hadde passert over den med klipperen, Livet sto ikke til å reddes dessverre.

Ukens turer
Søndag ble det en runde rundt hengebrua på formiddagen og en runde med stolpejakt i kveldinga. Mandag ble det skikkelig langtur om kirka. Tirsdag ble det en kort runde om Bjørneplassen sammen med Ingun og Julie. Onsdag ble det tur rundt hengebrua med Ingun. Torsdag og fredag hadde jeg endel å gjøre med vedkasting og endel annet, så da ble det bare tur i havna, Lørdag ble det foto og stolpetur i Oslo. I dag får vi se hva det blir til i kveldinga.

Ukens stolpejakt

svensrudmoenfotballbane

Allerede søndag ettermiddag ble det en runde på Svensrudmoen for å finne 12 stolper. Det ble ikke så mange i Oslo, men jeg krabber da oppover på statistikken.

Nasjonalt er jeg på 12126 plass. I løpet av måneden har jeg altså klatret fra 14559 plass. Godt fornøyd med det. 

Ukens generelle tips 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...