tirsdag 10. august 2021

Gems weekly photochallenge #32

sogna

Sommeren eller rettere sagt juli måned var ekstremt tørr i 2018. 

sogna

Jeg bor ved elva Sogna og jeg kan ikke huske at elva noen gang har vært så lav som den var den sommeren. Vanligvis er alt fjellet på bilde dekket av vann.

sogna

Her er det vanligvis en stor brusende foss som man slett ikke skal nærme seg når elva går flomstor om våren.

sogna

Jeg gikk hele elva fra brua og opp på toppen av fossen i joggesko den sommeren.

sogna

Den muren du ser midt i bildet er ca to meter høy på enden. Dit når vannet når det er mye vann i elva. Vanligvis når elva til kanten av alle steinene.

sogna

Det året var det bare såvidt det sildret litt til tider

sogna

På det smaleste var elva ikke breiere enn at jeg kunne stå med ett bein på hver sin elvebredde.

sogna

Det var knusk tørt alle steder og alle ba vi om at det måtte regne. Og regn kom det i starten av august.

sogna

Ukens ord er Torka


Takk til Susanne som har denne fotoutfordringen gjennom året. I år er det verb. Man skal jo oversette de fra svensk før en har en viss ide om hva en skal poste bilde av. Jeg synes jeg klarer meg ganske greit jeg.




3 kommentarer:

  1. Det var verkligen väldigt lite vatten på bilderna dina! Vädret är bra konstigt och lagom torka och lagom med regn är nog allra bäst.

    SvarSlett
  2. Vem minns inte den sommaren... Å årets sommar liknar ju den vi hade 2018. Å det är ju inte bara vattennivåerna som sjunker, torkan med skogsbränder som följd rasar ju just nu u både Grekland och Kalifornien (igen). Snacka om inte önskvärda klimatförändringar...

    SvarSlett
  3. 2018 var varm och torr på många platser och det märktes på många sätt. Inte minst för att bränderna var fler än vanligt. Skönt att regnet kom till slut så att din älv kunde forsa fram som vanligt :D

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...