søndag 29. august 2021

Uka som gikk #34

Musevåk

Ukens øyeblikk
Når musvåken sitter så lenge rolig i jordekanten at jeg rekker å ta bilde av den før den flyr, De har holdt til her i mange år, men er ganske vare så de er ikke de enkleste å ta bilder av.

musevåk

Før den tok vingene fatt og seilet over meg.

hagebenk

Søndag kveld da jeg bare kunne konstatere at det blir tidlig mørkt, at bladene har begynt å falle fra bjørka, at hagegnomen speider etter stjernene stadig tidligere på kvelden.

utlys

Mandag og tirsdag da jeg fremdeles hadde ferie og kunne unne meg to late dager på verandaen med ei god bok. Da jeg kunne sove så lenge jeg ville uten å bli vekt. Da jeg ikke trengte å gjøre noe fornuftig i det heletatt, bare nyte tilværelsen.

Geiterams

Da en bare kan tusle rundt med kamera og ta bilder av det som faller seg inn, uten mål og mening.

solnedgang

Da det åpenbarere seg en vanvittig nydelig solnedgang når man er ute for å lufte hunder til kvelds.

labradorvalper

Onsdag da jeg stakk innom Kjersti etter jobben med bursdagsgava hennes og tok en bitte liten valpetitt. 5 små brune sjokolade labradorvalper som bare var noen få dager gamle.

eple

Torsdag var jeg i skikkelig hagehummør, så da ble det plenklipping etter jobb. En liten runde med fotoapparatet for å fange høstens grøde. Dette eplet skal bli modent i midten av september mente Hr Google. At det har fått henge ifred så lenge er rett og slett veldig overraskende, for det henger i snutehøyde midt på plenen.

drivhus

Tomatene vokser fremdeles ut av drivhuset, nå har blomstene blitt til kart og håper de klarer seg en stund til før frosten kommer.

jordbær

Jordbærplantene er like iherdige, så blomstrer nesten mer nå enn tidligere i sommer. Absolutt en sein sort med andre ord.

tomater

Det er mengder med tomater inne i drivhuset også.

tomater

Tørkestativet jeg satte inn der er helt fylt opp av greiner som er fulle av tomater. Jeg har tatt bort mengder med blader, men det ser ikke ut som jeg har fjernet ett eneste ett.

tomater

Jeg har plukket inn tomater flere ganger allerede.

squash

Squashen kommer flere på en gang nå og ennå er det en mengde blomster.

grønnsaker

Torsdagens dessert.

blomstergryte

Det er synd høsten kommer når det en har plantet i krukker ute virkelig er blitt store og flotte.

sopp

Etterpå ble det en runde med fotoapparatet nede på jordet med hundene og helt ned til elva. Ingen badetemperatur for meg lenger, men hundene vasset i det minste.

humle

Fredag ble det en tur rundt hengebrua med hundene. Da jeg kom hjem skulle jeg egentlig bare rydde litt. Men når man rydder litt fordi det er fredag så tenker man at man burde tørke litt støv og vaske litt. Og når man drar fram sofaen så blir det brått til at man ommøblerer. Så noe som skulle være en litt stille og rolig fredag ble ikke rolig før klokka hadde passert kvart over ti på kvelden. Da dumpet jeg nydusjet ned i sofaen og tittet på noen blogger før jeg fant senga med ei ny bok jeg har startet på.

haglebu golden retriever leonberger flat coated retreiver

Lørdag var det knallvær og når det er knallvær så er det vel bare en ting å gjøre å gjøre... da finner man fram turbukse, fotoapparat og et kobbel med hunder. En liten stopp på butikken for å kjøpe en smudi og en energibarpakke. Kursen ble satt til Haglebu og kombinert med stolpejakt. En knalldag i fjellet i t-skjorte. Innlegg kommer når alle innleggene fra ferieturen er over. 


Denne uka her skal jeg prøve noe nytt. Vil du bli med hadde det vært veldig trivelig. Lag et blogginnlegg med sommerens beste minne og vis meg ved å legge inn linken her. La oss samle mange flotte turtips til neste sommer, eller noe som kan være like bra utover høsten.

*

You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter
*


1 kommentar:

  1. Vilken tur du hade med rovfågeln (google hittade ingen översättning). Ännu större lycka måste du ha känt när du fick träffa de ursöta små minivovvarna. Valpar och kattungar är så otroligt söta och hjälplösa när de föds. Men snart springer de omkring och hittar på bus :D Vad roligt att du fortfarande kan skörda och äta från dina odlingar. Du har verkligen fått lön för mödan den här sommaren.

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...