mandag 16. august 2021

Hva ville du gjort?

 fjelltur

Jeg er fremdeles på ferietur og Merethe styrer fremdeles i heimen. Forhåpentligvis har hun husket å vanne blomster, foret hunder og katter og kanskje rukket å kose seg litt også. Sikkert enklere å flytte hjem igjen ei uke når jeg ikke er hjemme. Men da må hun jo lage seg mat selv, så det kan jo hende hun lenger litt etter mammaservice? Bildet er forøvrig fra 2009.

Hvilke risikoer er det verdt å ta?
De som gjør at ting blir bedre for meg og ikke går noe særlig ut over andre. Ting som ikke er veldig ulovlige, bare litt...

Hva tar du for gitt?
En tar vel det meste for gitt til en finner ut at en er i ferd med å miste det. Ting man ikke tenker over i det daglige, men som man plutselig finner ut at en mangler når de ikke er der.

Hvem inspirerer deg til å bli bedre?
Ingen hvem, det måtte isåfall være hva.

Hva er det beste med deg?
Jeg sier det jeg mener og jeg står ved det. Jeg hverken sier eller gjør ting for å tekkes andre. Du trenger ikke lure på hvor du har meg, jeg er ganske direkte.

Hvilken irrasjonell frykt har du?
Jeg hadde både tordenvær og edderkopper, men når du bor aleine så må du klare deg aleine. Da blir en "ferdig" med slike bagateller. Hvis man går inn for noe så får man det til. Det er ingen som kan endre noen som ikke vil endre seg selv. Så hvis du virkelig vil, blir du kvitt frykter og innstillinger.

Hva er noe du er selvbevisst om?
Det aller meste, jeg har god selvinnsikt. 

Hva var det beste komplimentet du har fått?
Jeg setter pris på deg sånn du er, har jeg fått høre noen ganger. 

Hvilken hendelse forandret livet ditt for alltid?
Når jeg fikk føflekk kreft. Da endrer man hvordan man lever og hva man setter pris på i livet sitt. Hva man vil prioritere og hva man ikke vil bruke energien sin på.

Hva er noe du ALDRI vil gjøre igjen?
Stille opp for noen som ikke setter pris på at jeg stilte opp.

Hva håper du de siste ordene dine bli?
Jeg får si som The Terminator I'll be back...



2 kommentarer:

  1. Tänk om alla hade samma självinsikt och självförtroende som du. Att våga vara sig själv och att stå för det är det nog många som vill men inte klarar. En del av det kommer genom erfarenhet och åren som går men alla stärks inte av sina upplevelser. Jag tror att jag har kommit en bit på väg mot din styrka men än så länge fattas det nog lite.

    SvarSlett
  2. Ja, det er mye en kan tenke på. Selvinnsikt er viktig!

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...