fredag 10. april 2020

Fem en fredag #15


Det er Elisa Matilda som kommer med fredagens tema, på hennes blogg kan du også se hvem andre som er med på dette i dag. Men den her gangen var det slett ikke så enkelt å svare på spørsmålene synes jeg. De var på en måte veldig "runde" samtidig som de var veldig spesifikke. 


Vad hade du för mycket av den här veckan?

Jeg har hatt det ganske bra denne uka, så da må det vel bil litt klaging på været. Det har blåst aldeles for mye. Godt og varmt der det ikke har blåst, men skal en ut på tur har det fort blitt litt kald vind en må hanskes med.

Vad ville du ha mer av den här veckan?
Selskap. Når en har fri fra jobb og ikke har besøk eller drar ut på noe som skjer så blir det litt ensomt til tider. Nå har det gått mange uker så jeg lengter tilbake til en normal hverdag hvor endel folk ikke er helt hysteriske og burer seg inne. Jeg har lite til overs for slik nedstenging av et helt samfunn, for ikke å si en hel verden. Skjerm de svake, så kan resten av verden leve normalt.

Vad är bättre idag än det var för en vecka sen?
Påskeferie, i mange dager til. Jeg elsker å slippe å bli vekket om morgenen og ikke minst måtte stå opp med en gang en våkner. Ikke det at jeg sover lenge eller ligger lenge utover formiddagen, men bare det å kunne bestemme selv.


Vad kommer bli bättre om en vecka?
Da begynner samfunnet å få mindre restriksjoner og hverdagen kommer så smått tilbake igjen. Det ser jeg fram til. Jeg liker ikke å bli fortalt hva jeg kan gjøre og ikke gjøre som strider i mot hva jeg ser på som sunn fornuft. Jeg er vel egentlig lite solidarisk og setter de svake først. Hvorfor begrense mange når det holder å begrense få? 


Vad ser du fram emot till helgen?
Gå lange turer med mine hunder, ta mange bilder i flott solskinn, nyte fridager og kanskje bake en kake til og med.








6 kommentarer:

  1. här har vi haft en solig fin vecka, perfekt för cykling, ha en bra påsk.

    SvarSlett
  2. Alltid lika skönt att kunna ta sovmorgon!

    SvarSlett
  3. sovmorgnar uppskattas. avskyr att vakna till väckarklocka. om bara isoleringen har avsedd effekt så ska en väl inte klaga. däremot hade det varit fint att veta hur länge det här tillståndet ska vara

    SvarSlett
  4. Du har rätt: det blåser alltid nu för tiden! Njut av sovmorgnar och solpromenader, vi får hoppas att läget ljusnar även när det gäller virus!

    SvarSlett
  5. Jeg er ganske så enig med deg, at denne stenginga over alt ikke fører så mye godt med seg. Her er allerede to godt innarbeidede restauranter lukka dørene for godt. Dette her kommer vi til å slite med i lang, lang tid fremover. Vet ikke heller om det er rette veien å gå. Og jeg personlig holder på å klikka nå!

    SvarSlett
  6. Önskar dig en fin påsk och ett med naturen! Vi gör vårt bästa!

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...