tirsdag 7. april 2020

Jaggu litt sunn fornuft


Endelig så settes det litt mindre begrensinger og samfunnet skal begynne å bli seg selv igjen. Håper inderlig ikke det blir mer utsettelse på kulturelle ting enn 15. juni som er satt nå. Da blir det både Urbane Totninger og Festival på Vinstra på meg.


Men det skulle ikke forundre meg om det ikke åpner fult så raskt som de har forespeilet nå. Det er sikkert noen forståsegpåere som ikke synes det er så lurt og kommer med store protester. Reise til og fra utlandet kan de godt vente med til høsten, for da slipper vi å innføre nytt regnskapssystem. Danskene kan jo ikke kommer for å lære oss opp om de ikke slipper inn i landet.


Jeg fikk tatt noen sauebilder når jeg var på gårdsbesøk. Men så ble jeg liksom litt opptatt med kalvefødsel isteden. Litt mer interessant kan man si. Alt nytt er vel litt mer interessant enn det som en har opplevd mange ganger.


Nyklippede jenter som venter på at de skal få lammene sine. Noen var blitt riktig så druge rundt magen og enda er det et par uker til før de skal ha lammene sine.


Så de hadde fått tre lam allerede på nabogården, men der har jeg ikke spurt om å få ta en tur. Kan like godt vente til det er kommet noen flere. 


I dag var siste arbeidsdag, så nå kjører jeg påskeferie helt fram til neste tirsdag. Bare å nyte, får håpe på turer med hunder og fotoapparat så en har noe å lade opp med så lenge.

2 kommentarer:

  1. Vi kan nog inte riktigt lita på de tidsgränser myndigheter och politiker pratar om. Vi kan bara hoppas att det går att lätta på restriktionerna lite i taget och med början ganska snart.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg tror mer på å skjerme de svake, så går resten av samfunnet sin gang.

      Slett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...