søndag 26. april 2020

Lamungene koser seg


På onsdag var jeg innom Anne og Lars en tur etter jobb. Siden det er litt datatrøbbel på jobben ble det litt kortere dag enn jeg pleier å ha. Når det i tillegg er knallvær så er det ikke meg i mot å ta en tur hjem for å nyte vårsola før jeg gjør en liten innsats igjen mot kvelden. 


Lambi leiter etter puppen mens haletippen snurrer rundt som en snurrebass i ei gammel trekkoppleike. De koser seg med mamman og med søsknene for de som er så heldige å ha det. Når de blir litt større så blir de sleppt ut med de andre lammene og mamma'ne deres.


Skulle nesten filmet noen snutter når jeg var der, for det er så tydelig at de storkoser seg mens de spiser.


Her er det kø til melkebaren.


Årets koppelam var gode og mette når jeg var innom. Bare så vidt noen av dem gløttet litt opp før de la seg til å sove igjen under varmelampa.


Sjarmtroll


En var litt mer våken, men orket ikke reise seg opp for å få kos.


Men kos ville søyene ha, de gnei seg fram og tilbake for å få klødd seg skikkelig. Her er to eksemplarer av familiens sorte får...


I løpet av 4 dager har det kommet i overkant av 50 lam og det er ikke over med det første så det ut til.


Rimelig fersk liten ulldott dette her.


Når hun hadde fått nok kos la hun seg ned for å kose seg etter maten.


Før jeg dro hjem tok jeg en tur ut til de lammene som var noe eldre. De storkoset seg i vårsola og holdt seg stort sett i nærheten til mamma'n sin. 


Ser ut til å fundere over verdensproblemene allerede.


Denne ventet bare på at mamma'n skulle spise seg helt fram til den for å legge seg i sola.


Nå må mamma skynde seg før jeg sovner altså...


Endelig fikk mamma lagt seg!


 "Kan ikke du fortelle en historie til fra du var lam, mamma?"

1 kommentar:

  1. Men åååh, jag blir alldeles varm. De är så otroligt söta. Jättefina bilder på alla ulltottar :D

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...