mandag 27. april 2020

Glad mandag


Ny uke og ny mandag, hva kan en nå være glad for i dag da? Glad for helga som har passert og jeg har koset meg. Glad for ny arbeidsuke som består av kun fire arbeidsdager da det er ny måned på fredag. Og mai starter alltid med en fridag. I morgen skal jeg levere bilen så ruta blir hel igjen og håper jeg får bevare den hel en god stund til. 


Sist uke fikk jeg ny mobiltelefon på jobben. I løpet av uka begynte jeg å bli vant til den, men savner nå den gamle enkle som holdt til godt til mitt bruk. Men med nettverket nede så måtte jeg ha en smart telefon så en får delt nett slik at en får jobbet innimellom. Håper denne uka blir bedre og at det blir som før før uka er omme i det minste.


Før helga ble pappa ferdig med våronna, så nå er det slutt på leiking på jordet for hundene. Nå må de vente til det er ferdig tresket en gang i slutten av august eller starten av september. Så da må man virkelig nyte og utnytte siste dag med herjingert uten kjeft om å gå ut av åkeren. 


Hailey er ikke alltid like begeistret lenger, ikke om hun har vært på langtur og er blitt sliten. Det har vært endel lange turer sist uke og når kvelden kommer så liker dem å slappe av og sove. Det er ikke alltid Bella er like enig i, for hun har jo ikke vært med på de lengste turene ennå. Hun får vente til hun er litt eldre. Det holder med ei snau mil foreløpig.


Her ser de riktig så reine ut, etterpå var vi nede i elva. Eneste veien opp igjen fra elva der vi var var over jordet, så da kan du vel tenke deg hvordan de så ut etter en svømmetur...


I toppen av fossen ligger litt beverjobb. Det er ikke noen liten kvist den har gnagd av.


Bella har ikke helt skjønt gleden ved elva ennå, men bare vent til hun blir litt eldre og har vært noen ganger i elva for å avkjøle seg på varme sommerdager. De andre drar gjerne i forveien når de skjønner hvor vi skal.


Bella skal nok være litt forsiktig framover, plutselig er det hun som sitter i klem med snuta.


1 kommentar:

  1. Hailey undrar nog var den lilla roliga lekkamraten tog vägen :D Nu gör det nog mer ont att leka. Men hon ger nog några tjuvnyp tillbaka ;)

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...