torsdag 24. mars 2022

Gårdskos

 kalv

I går satte jeg meg for å redigere resten av bildene når jeg var litt sånn latesombondekone. Og som du ser av bildene, så er det kanskje ikke så rart at ting tar litt tid liksom...

kalv

Det er noen aktive uker i det siste, og de blir vel ikke mindre aktive utover er jeg redd. Men sitte i sofaen og tvinne tommeltotter kan en gjøre en annen gang i livet. Til vinteren kanskje?

kalv

Så vidt jeg veit har det ikke kommet noen lamunger ennå, men jeg tenkte jeg skulle stikke innom og se på kalvene igjen en dag. Spørs om det må bli neste uke, for i helga kommer Merethe og Marius en tur. Da har jeg og Marius planer om tur. For når jeg får beskjed om å planlegge en tur på en time eller to... ja da blir den nok brått på det dobbelte kanskje?

kalv

Stikker jeg innom her så går det fort en time eller to da også.

sau

Sauene var nyklipte da jeg var der. De tror jeg spiser døgnet rundt om de ikke sover. Det er alltid en håndfull som gumler i seg høy. Disse setter også stor pris på kos.

sau

Når jeg går mot gjerdet for å se på kuene som sto i solveggen, så fulgte de nøye med. Det kunne jo hende at jeg kom inn til dem også.

kalv

Den ene kalven hadde funnet ut at det var gøy å grave i søla, sånn som alle unger stortrives med. Ikke sikker på om det smaker like godt som det ser ut. Men han var grå av leire langt oppover nesa og i munnvikene. 

kalv

De er skjønne da...

sauer

Hey, hvor skal du?

sauer

Så når jeg krabbet over gjerdet for å se på kalven som koset seg i fjøsveggen, da kom hele saueflokken etter gjennom luka si.

sauer

Da måtte jeg klappe meg gjennom flokken så jeg kom bort til kuene. Denne gangen hadde sauene det helt fint på egenhånd, det var bare værene jeg skulle sjekke om hadde vann og mat.

sauer

Skal du gå alt nå?


6 kommentarer:

  1. Such beautiful critters and your photos are lovely! Thanks for joining our Thankful Thursday Blog Hop!

    SvarSlett
  2. De er så søte alle sammen! Nyklipte sauer ser litt rare ut, men ullen vokser jo hurtig ut igjen.

    SvarSlett
  3. The sheep and calves are beautiful- thank you for sharing these delightful photos! Have a wonderful day!

    SvarSlett
  4. Have a fabulous Thankful Thursday, Lillian. Scritches to the furbabes. ♥

    SvarSlett
  5. Jag förstår att du gärna tar en tur dit ibland. De är såå fina och både du och de gillar nog gosstunderna lika mycket :D

    SvarSlett
  6. Welch schöne Fotoserie von den hübschen Tieren...
    Da würde ich sicher auch öfters einen besuch machen.
    Das Sichten solcher Fotoserien beansprucht viel Zeit, denn man
    macht auch viele Fotos.
    LG. Karin M.

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...