søndag 13. mars 2022

Våren hos mig

grønn pante

Det er temaet hos Trädgårds Fägring denne uka. Her er det ikke mye vår å spore på på blomsterfonten, så da får jeg fortsette med blomstene mine på kontoret. De spirer og gror som aldri før. Denne planta er jeg lettere usikker på hva heter, men den kommer stadig med nye blader. Når den havnet inne hos meg for å få litt jevnlig vann så var det tre små blader.

orkide

 Orkideene har blomstret lenge og de ser ikke ut til å gi seg med det første. Blir litt spennende å se om begoniaen blomstrer til sommeren. To av de jeg hadde til overnatting i kjelleren i vinter sa takk for seg. Men det er blader som spirer som bare det på de to andre. Da er det bare å krysse fingrene for blomstring einere i år.

finsk lapphund leonberger

Som nevnt i innlegget tidligere i dag så har jeg hatt med Otto på tur noen dager da eieren har jobbet lange skift og jeg går forbi der han bor avlikevel når vi er på tur. Fredag, lørdag og i dag har Otto fått ei mil i potene, så han bør ikke være for propell når kvelden kommer nå. 

finsk lapphund leonberger

Det har vært hyggelig med turkompis i helga, men når jeg har hunder du slipper å jobbe med når vi er på tur, så ble vel jeg like sliten i hodet som Otto etter disse rundene i helga. Det skal bli godt å gå tur igjen som hundene bare vaser med som. Mine går ikke pent i bånd, men de drar ikke i båndet. Det er det stor forskjell på.

leonberger finsk lapphund

Det var nok litt høyere tempo enn Otto var vant til og sola steika virkelig, så litt avkjølingsstopp måtte til.

finsk lapphund

Otto er litt skeptisk til å legge ivei igjen, han kunne nok tenkt seg ei lita pause.

leonberger finsk lapphund

Bella fikk løpe løs til tider, men hun holdt seg inærheten av Otto, for hun ville gjerne leike litt hun også.

leonberger finsk lapphund

Kjenner jeg er god og sliten etter helga. Hr Yr lover mye bra vær framover, så da er det bare å nyte dagene etter jobb. Det er jo lenge lyst nå om dagen.

linjevollen


9 kommentarer:

  1. Monstera/vindusblad heter den første du viser. Det ser ut som du har et eget lag med planter. Den ser veldig fin ut.

    SvarSlett
  2. Ja Monstera oder Fensterblatt oder auch Fünffingerblatt wird die Pflanze auf dem ersten Foto genannt. Es ist eigentlich eine Pflanze aus den tropischen Urwäldern.
    Schön blühen auch deine Orchideen...
    LG. Karin M.

    SvarSlett
  3. Så härligt med fina promenadkompisar de brukar behöva en hel del motion men då får ju både hundföraren och hundarna det.Ha det gott/Margareta

    SvarSlett
  4. You have a green thumb and the pups were fun to watch on their hike with you. You sure put in the miles.

    Thank you for joining the Awww Mondays Blog Hop.

    Have a fabulous Awww Monday and week, Lillian. Scritches to all the furbabes. ♥

    SvarSlett
  5. Vad fin Otto är och vad kul för Bella att få med en kompis på promenaderna. Men visst är det påfrestande på axlar och armar när en hund drar i koppel. Mina hundar har inte gått perfekt i koppel men de har efter ett tag fått lära sig att inte dra. Jag ser att du redan har fått flera svar om vad växten heter så där fick jag inte briljera :D

    SvarSlett
  6. I think your plant is called a philodendron? Dogs are such good company! Have a lovely week!

    SvarSlett
  7. Hej Lillian!
    Så många fina blommor du har i fönstret. Dina vandringsvänner är fina. Så fint det är med vacker vit snö.
    Ha det så gott /Marika

    SvarSlett
  8. Växterna ser ut att må jättebra hos dig :) Extra hundar att promenera med låter som en utmaning för mig som inte har hund. Lite avundsjuk på dina turer eftersom jag inte kan gå långt just nu.

    Ha det gott! Carina

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...