fredag 18. mars 2022

Nyt blå himmel

 pus katt kattepus pusekatt

Oliver ønsker alle Feline Friday fans er flott helg midt i mars. Selv benytter han mye av tiden til å lade opp til kveldens musejakt. Spørs om det blir litt ommøblering igjen i helga. Det er liksom ikke helt optimalt her. Spørs om noe egentlig burde havne ned i peisestua isteden for i stua egentlig. Men det er jo kjekt å ha noe å sitte på da, om unga skulle dukke opp ei helg.

hestehov

Hos meg har det ikke helt blitt så mye vår ennå, men på vei hjem fra jobb så tok jeg et lite stopp for å forevige disse små gule vårtegnene. Når hestehoven dukker opp, da er det liksom ikke lenge til våren setter inn for fult. Det er ikke mye varme de trenger før de brøyter seg opp gjennom vissent løv og gresset fra i fjor.

hestehov

Helga er ennå planløs, men om Hr Yr har rett så må en finne på noe ute. Kanskje det blir en ny dag ved Breivannet, eller ved et annet sted en kan kose seg i sola og nyte finværet. Har ennå igjen bildene fra jeg var i fjøset, så de bør vel komme ut en av dagene. Kikket litt på kartet i går over nye turmuligheter, men tviler vel på at det er noe særlig bart enkelte steder jeg har tenkt meg.

hestehov

På jobb i dag fikk jeg ordnet mye av ting som en skal ta når en har litt god tid. Nåja jeg vet ikke om jeg egentlig hadde tid, men jeg tok meg nå tid til en tur på Europris for å kjøpe inn endel som vi trengte. Jeg skjønner ærlig talt ikke hvordan fire ostehøvler, kakespader, steikespader bare kan bli borte? Jeg kjøpte skarpe kniver, for skarpe er ikke de som ligger i skuffen. Sakser var det kun en igjen av og glass er blitt så godt brukt at de har hakker i kanten. Da er de ikke noe særlig å drikke av. 

hestehov

En tur innom Kiwi for å kjøpe rømme til vaflene det ble disket opp med etter lunsjen. Så nå har en vel fått sin dose med sukker for i dag. Blir vel sein middag i dag regner jeg med, for tenkte å fikse litt på verandaen i sola før det er gåtur med Ingun i kveld. 

hestehov

Kan en se om sola er på vei opp eller om den er på vei ned om man ikke vet himmelretningen bildet er tatt? Er det noe forskjell på ei sol ettersom hvor den har tenkt seg?

8 kommentarer:

  1. Beautiful kitty and purrfect for Feline Friday.

    Love the flowers. Yellow is such a happy color.

    Thank you for joining the Feline Friday Blog Hop.

    Have a purrfect Feline Friday and weekend. Scritches to all the furbabes. ♥

    SvarSlett
  2. Vad glad man blir när man hittar den första tussilagon (hästhovsörten). Där står den och lyser som solen och allt det bruna blir plötsligt vackert :D Det kanske är lite tidigt här än så länge men jag ska börja hålla ögonen öppna och gå förbi den platser där tussilagon brukar vara tidig.

    SvarSlett
  3. Hm, da har du sett hestehov før meg denne våren... :)
    Jeg tror at solen var på vei ned på det bildet ditt.

    SvarSlett
  4. Good question about sunrise vs sunset.....not sure there is a difference? Love the kitty snoozing and the spring Yellow Flower! Cheers!

    SvarSlett
  5. Whether it is a sunrise or sunset, it is a lovely photo. It feels like a sunset to me. I always love to see Oliver. We have a cruise to Norway in June. I may have to catnap him!

    SvarSlett
  6. Spectacular photos and love the kitty napping. Sweet photo share. ENjoy the weekend and take some time to rest. I think cats have the right idea!

    SvarSlett
  7. Oliver is my kinda guy! Naps are so important to rejuvenate your mind and body. SOmetime I think cats have the best life. Enjoy your weekend.

    SvarSlett
  8. Had a great visit to you blog once again. Oliver looks very contented !

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...