onsdag 6. mai 2020

Jeg ser deg


ISBN 978-82-02-64740-7 på 379 sider.

Tar du samme T-bane hver dag? Kjøper du kaffe på den samme kaffebaren? Ikke etter å ha lest "Jeg ser deg"

Hver morgen går Zoe Walker samme veien til togstasjonen, venter på et bestemt sted på perrongen og finner sitt favorittsete på toget. En dag blar hun gjennom avisen på vei hjem fra jobb. En annonse med et kornete bilde av en kvinne får hjertet hennes til å stoppe. Zoe ser sitt eget ansikt stirre tilbake på henne. Dagen etter er det bilde av en annen kvinne i samme annonse. Og det samme skjer neste dag. Zoe oppdager til sitt sjokk at disse kvinnene er ofte for voldelige forbrytelser. Og snart utvikler paranoiaen hennes seg til fullstendig panikk. For Zoe er helt sikker på at hun er det neste offeret.

Spenning gjennom hele boka og det var veldig uvisst hvem som var den som hadde scenesatt det hele. Det var en som liksom skulle bli skyndebukk, men den gikk jeg ikke på. Jeg traff riktig familie, men ikke riktig familiemedlem. Absolutt verdt å lese.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...