torsdag 1. juli 2021

Speilmannen



En ung kvinne forsvinner på vei hjem fra skolen. Fem år senere blir hun funnet drept på en lekeplass midt i Stockholm. Gjennom overvåkningskameraer klarer Joona Linna å spore opp et øyenvitne. Når det viser seg at vitnet er en psykisk syk mann som overhodet ikke husker noe av det han har sett, kontakter Joona hypnotisør Erik Maria Bark.

Jeg har tidligere startet på en Kepler bok, men den leste jeg ikke halvveis engang. Overbrutale ting gidder ikke jeg å lese om side opp og side ned. Men jeg lot meg overtale til å prøve en til fra dette ekteparet som skriver under et dekknavn "Lars Kepler". 

Denne boka leste jeg ut, men bra... nei jeg synes ikke den var det. Mye overdreven vold og ikke minst et godt knippe helt usannsynlige hendelser samlet sammen. Nei jeg kommer ikke til å lese flere bøker av Kepler. Men boka er sikkert kanllfin om du liker den skrivestilen der.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...