søndag 18. juli 2021

Reaching for Valdresflya

 Peer Gyntsvegen

Neida, jeg er ikke ferdig med forrige helgs utflukt ennå. For når man er i slikt turterreng så må man faktisk ta ett stopp eller to eller tre. Det er ikke så ofte vi er på tur og i alle fall ikke på langtur. Planen var å krysse over til Valdresflya, men da må man faktisk finne riktig vei. Man trenger ikke kart når man har en som har vært der tidligere med seg i bilen. (Jeg nevner ikke navn)

Peer Gyntsvegen

Jeg er veldig glad i fjellet, der kan jeg være i mange timer. Det er bare å nyte naturen og her har man følelsen av å være på toppen av Norges tak.

Peer Gyntsvegen

Det er vann på vann og fjellknaus på fjellknaus så langt øyet kan se i alle retninger. Det ble noen bilder på turen hjem fra Fefor.

Peer Gyntsvegen

Vi gikk ikke til den høyeste toppen, men hadde jeg vært aleine på tur hadde jeg gått tilbake til bilen og hentet mer klær og lagt i vei oppover lia.

Peer Gyntsvegen

Egentlig var det nok å nyte nede fra den nederste haugen, men rart med det. Det vrimlet av sykelister langs Peer Gyntsvegen, akkurat det skjønner jeg ikke at de gadd, for det var ikke direkte flatt for å komme opp dit.

juletre

Vi fant en enslig granbuske i mils omkrets.

Peer Gyntsvegen

Terrenget var langt ifra flatt.

Peer Gyntsvegen

Det gikk stier på kryss og tvers

Peer Gyntsvegen

Hadde nok ikke brukt mer enn en time tur retur til toppen.

Peer Gyntsvegen

Litt lang avstand, men det ser da ut som en svane som flyter rundt i dammen.

varde

Varder er det alle steder i fjellet

leonberger

Bella er alltid klar for nye turmål

Peer Gyntsvegen

Det er ete overveldende stort antall krakker som er plassert ut i terrenget.

leonberger labrador Peer Gyntsvegen

Takk for turen Kjersti, en flott helg til fjells.

leonberger labrador Peer Gyntsvegen

 Bella og Frida poserer. Frida begynte nok å bli sliten av turen, for hun var ikke særlig samarbeidsvillig på slutten.

1 kommentar:

  1. Det är otroligt vackert i Norge. Det visste jag redan innan men nu har vi åkt från Riksgränsen och via Narvik ner till Fauske och sedan till Sverige igen. Fantastiskt och pampigt. Sonen är inne på att fytta till Norge :D Det är alltid härligt att se dina inlägg från vandringar i fjällen :D

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...