søndag 18. juli 2021

Uka som gikk #28

leonberger labrador

Ukens tanke 
Etter å ha feivet fluer på harde taket på fjellet sist helg så er jeg jammen glad for å kunne sitte ute på verandaen hjemme uten ett eneste flyvende insekt. Det er rett og slett sterkt undervurdert, spør du meg.

blomkarse

Blomkarsen min har begynt å blomstre i verandakassene. Squashen i drivhuset har begynt å danne seg etter at blomstene er avblomstret.

squash

Squashen har begynt å vokse. Det kommer mange langt ned under bladene. 

Ukens favoritt dag 

reinsdyr

Absolutt lørdagen da jeg og Marius tok med oss Bella og Hailey opp til Norefjell og gikk inn til Gråfjell. Da fikk vi se mange reinsdyr. 

jordbær

Etterpå ble det jordbær og vaniljesaus på verandaen.

Ukens irritasjon 

glasskår

Er du uheldig å knuser noe, om det er i skauen eller i byen. Ja da er vel vanlig folkeskikk å plukke opp glasskårene og kaste de i nærmeste søppelbøtte? Jeg skulle kikke etter kuene og kalvene, men jeg bare hørte de på tirsdag, men jeg fant glasskår. Jeg plukket de opp og tok de med meg, men det manglet mange. Så om noen har spist de eller de har tatt de med seg er ikke godt å si.

Ukens arbeid 

sau

Siste uka før ny ferieuke og jeg har vært bonde denne uka. Har klart å få meg et par nye venninner som vil ha litt kos.

hereford

Kuene og kalvene i utmark ble jeg ikke fult så nære venninne med, men de fikk da tilsyn.

Ukens turer 
Det er brått begynt å bli varmere igjen, så det er vel bare å belage seg på late dager på verandaen i skyggen. En liten tur i elva for å avkjøle seg. Men mandag ble det nå tur langs jernbanen sammen med Ingun. 

breivannet skogstjern

Tirsdag og torsdagskvelde ble det bading med Wenche Lill på Breivannet sammen med Bella. Onsdag var det bare klamt og varmt, så det ble en runde i havna med hundene. Mounty ble til og med med, men jeg gjetter at det kun er fordi Bella har startet opp med løpetiden sin. Ikke fordi han hadde lyst på tur.

Ukens anbefaling 
Det gjenstår vel egentlig å se hvor vellykket dette blir, men jeg har nå bestilt meg en slik rockering som veier litt og egentlig gjør drit vondt når en bruker den. På Fefor hadde de nemlig slik ring i treningsrommet. Jeg fikk litt teken på denne etter litt trening, og tenkte at en slik er sikkert lurt å ha. Det jeg ikke tenkte på var hvor mange forskjellige kilosklasser det fantes av disse! Så jeg har vel kanskje ikke kjøpt meg en for nybegynnere da, trolig.

Ukens generelle tips 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...