søndag 11. juli 2021

Uka som gikk #27

vannlilje

Ukens tanke 

Sitte i elvekanten og kose seg med vannliljer eller sitte på verandaen og nyte ei god bok. Se på solnedgangen og planlegge morgendagen. Det er herlig når ungene har flyttet ut og en bare kan nyte sitt eget liv igjen. Jeg lager meg mange gode dager jeg.

bie agurkurt

Det er mye som foregår i drivhuset om dagen. Agurkurten blomster i et utallig antall og naboens bier går helt amokk. Det kommer et lengre innlegg i morgen om utviklingen i drivhuset, så er du interessert så er det bare å følge med framover.

Ukens irritasjon 

tåkehav

Det har blitt mye regnskurer og tordenvær denne uka. Lettere uvisst tur vær, så det har ikke blitt de store aktivitetene etter jobb om dagen. Jeg får lett vondt i hodet når det er torden, så humøret har ikke vært det beste egentlig. Det har blitt noen runder rundt hengebrua med hundene innimellom regnskurene. Godt å lee litt på seg når en sitter på jobben hele dagen.

Ukens arbeid 
På jobben har vi en kaffemaskin, den er vel noen og enhver av oss ansatte bitt ganske gode på å ha vedlikehold på. På mandag var det et tett kammer som kakao og melkepulver går ned i for litt mer fansy kaffesaker. Litt demontering og i mangel på strikkepinne så ble det brukt unbrakonøkkel. Hva man ikke driver med i økonomiavdelingen.

selfie

Månedsavslutningen er vel i havn og alt er bare fryd og gammen. Alle portrettfotografiene er tatt til hjemmesiden på jobben, så på tirsdag ble det bilde av meg også. Litt for dumt om jeg har tatt av alle andre så blir det silhuett ved navnet mitt. Så Helle ble med ut for å ta det før regnværet slo til igjen. 

Ukens opptur 

hagegnom

Hagegnomen tenner lysene sine så det blir trivelig på verandaen om kveldene. Linsa til kamera ble levert før tiden, så allerede mandag var kamera mitt intakt igjen. Det fulgte til og med med solskjermingskant som jeg hadde til den gamle også. Den klarte jeg å miste på en fjelltur med litt tett kratt for noen år siden. Så da ble det noen testbilder. Zoomen er andre veien enn det gamle kamera, så det tar vel litt tid å vende seg til det.

beverstokk

Når kamera endelig virker igjen, så fikk jeg lurt med meg pappa til å vise meg ei beverhytte han hadde fått nyss om. Det var sol da vi dro hjemmefra, men vi hadde vel ikke før gått ut av bilen før det begynte å regne litt. Og det ble ikke bare litt regn for å si det sånn. 

regnvær

Vi så ut som to druknede katter før vi var tilbake til bilen igjen. Men nå veit jeg hvor det er, så jeg får bare kjøpe meg litt tålmodighet og slå meg ned i villnisset langs elvekanten. Kanskje jeg er heldig iløpet av sommeren...

Ukens anbefaling 

feforkampen

Lag deg noen gode dager, jeg har vært på tur med Ingun og Julie rundt hengebrua. Jeg og Kjersti har vært på hundehotelltur i Gudbrandsdalen i helga. Bildet er fra en kveldstur til Feforkampen.




1 kommentar:

  1. Ja, visst är det skönt att kunna göra precis som man vill utan att ha ansvar för någon annan. Inte så dumt med en bok på altanen då :D
    Jättefin porträttbild på dig :D Det är inte lätt att se naturlig ut på sådana bilder men du lyckades bra.
    Hoppas du får se en eller flera bävrar nu när du vet var de håller till.

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...