søndag 12. januar 2020

Min dag i dag


Ikke det at jeg var oppe så fryktelig tidlig i dag, men jeg sto nå opp før månen hadde gått for å legge seg. Men det er jo tross alt søndag.


Når hundene hadde fått mat og jeg hadde fått tent opp i ovnen, kledd på meg da var det på tide med frokost til meg også. Når det var frokost så ble det en runde med nettaviser og litt blogger før det var på tide å sjekke været.


Det viste seg at det var spådd knallvær, sol hele dagen. Da var det bare å ta med seg et knippe hunder og legge ivei på tur i solskinnet.


Etter mye både regn, snø, vind og ellers ganske ekkelt vintervær så var det ikke til å stikke under en stol at det var skikkelig godt å gå en time i sola. Nå ja det ble bare halve runden i sola, for den siden jeg bor på er sola borte på vinterern. Fra november til februar sånn cirka.


Onkel Ola stiller opp hver gang jeg går forbi, om det er sommer eller vinter. På sommeren pleier jeg å plukke med litt kløver til han så han kan kose seg litt ekstra. Det har han nemlig ikke i innhegninga si. 


Tilbake hjemme var det på tide å legg i ovnen så det skulle holde seg varmt hos meg. Siden jeg har en valp på snart ni måneder så er det viktig at hun får tid aleine utenfor flokken sin. Hun trenger å løse ting på egenhånd og ikke ha noen av de andre å støtte seg på.


Da ble det bytur på Bella. Endel folk og noen hunder, og mengder med ender. Vi sto litt for å se at noen unger matet dem. Det pleier å være noen svaner som holder seg ved brygga også, men dem så vi ikke noe til i dag.


Vi gikk en runde over torget og litt smågater opp og ned før vi endte opp ved bilen igjen.


Det nærmet seg solnedgang så da satte jeg snuta mot nærmeste strand ved norges 5. største innsjø, Tyrifjorden.


Vel hjemme igjen var det på tide å gi hundene litt mat igjen før jeg laget meg en enkel middag. 


Pytt i panne med tomater.


Til kvelds ble det en time i badekaret med ei god bok, forhåpentligvis god bok siden jeg har kommet til kapittel to bare. Men det lover godt. Resten av kvelden blir det litt tv før det er på tide å legge seg for å lese noen sider til i boka.




Det går ut på akkurat det, å ta et bilde i timen for å fortelle hva du gjør. Har du lyst til å se på andre sine dager? Da kan du se HER.

5 kommentarer:

  1. Härligt med snö! Här har vi inte sett mycket snö alls denna vinter. Så trist... :(

    SvarSlett
  2. Ser ut som his oss med snön.. Lite is på vägarna som här. Lite tråkigt du inte ser solen på fin sida på så lång tid. Men fin solnedgång.

    SvarSlett
  3. Det är stor skillnad på temperaturen på sol- och skuggsidan av en fjord. Minns promenaden jag tog hos vännen nära Sognefjorden och hur kallt det var att komma in i skuggan.
    Men sol och snö är fint, det!

    SvarSlett
  4. Mums! Perfekt äggula! :D Vilka härliga djurbilder!
    // Anna

    SvarSlett
  5. Tänk att se bilder med snö denna januari, det är vi inte bortskämda med :-)
    Och ägget verkar helt perfekt kokt med kladdig, inte lös, äggula.

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...