mandag 27. januar 2020

Bella på bytur


Bella er øyeblikkelig ni måneder og jeg fant ut at det var en stund siden vi hadde vært på bytur. Tror nesten forrige gang var når vi var på julemarked i starten av desember. Så etter at de ander hadde fått en tur så dro jeg og Bella til bye med fotoapparat.


Vi gikk fra bilen og bort til brygga for å se på at endel matet endene. Bella trengte både folk og ender. Endene er ikke redde for noe og kommer ganske nære så om hun forholder seg rolig å kommer de nesten helt bort.


Enkelte var nok ganske mette, for de labbet ned til elva igjen for å ta seg en svømmetur.


Vi slo oss ned litt i utkanten slik at hun fikk litt overblikk over både fugler og ender.


Endene skjønte rimelig raskt at vi ikke hadde med oss noe brød, så de labbet bort til de som sto med poser.


En av byens aller eldste gårdstun er nesten intakt, så det ble en svipp innom der også for å fotografere litt. Lav kveldssol gjorde at det ble forholdsvis gult lys på bildene. Jeg redigerer bildene mine veldig lite i etterkant, for jeg synes de blir finest naturlig.


Nydelig frøken som jeg har meldt på utstilling igjen på 9 måneders dagen hennes, nok en gang i Letohallen. Passe langt dit.


Her kan vi sjekke hvordan vi tar oss ut når vi krysser gata. Speilbildet synes ikke så veldig godt, men vi er der.


Hønefoss har fått ny byplan, men jeg håper på at de velger å beholde noe av den gamle trebebyggelsen for atmosfæren sin del. I disse dager kan man ikke bygge bygningsmasse, det skal være svære betongklosser og glass.


Duer er også en stor del av bybildet, her koset de seg på taket i sola etter en lang periode med gråvær.


Gjennom gågata er det skulpturer av varierende art. Men en bjørn eller tre skremmer ikke Bella.


Hun gikk rett bort til den neste vi kom til for å sjekke den ut.


Men det var ikke så gøy når hun ikke fikk noe respons.


På vei tilbake til bilen gikk vi gjennom parken og langs elva.


De har nok ikke særlig trua på at det skal snø mye i vinter, for de har ikke hektet av portene i år.


Langs kirkegården og den nye kirka som sto ferdig for noen år siden etter at den forrige brant ned en vinter.


Ennå har Bella god plass i bilen, det er plass til et par stykker til også.


Jeg hadde tenkt meg hjem etterpå, men siden det nærmet seg solnedgang så endte vi opp på Røsholmstranda for en liten fotoshoot. De bildene får komme en annen dag, for de ble mange og de ble skikkelig fine. Er noe eget med himmellegemer som naturen rår over.








1 kommentar:

  1. Alla bilder är så fina men den sista är verkligen vacker. Jag ser fram mot fler liknande bilder i ett annat inlägg :D

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...