fredag 31. januar 2020

Fem en fredag #5


Vad är något du av misstag kastat bort?
Det er sjelden det er noe som blir borte som jeg gjør selv, men det hender jeg sletter litt i overkant mange mail, kaster lapper og notater som kunne vært kjekke å ha litt til. Ellers er det vel litt i overkant mye av det meste her.

Hur ser din mejlkorg ut?
Både den private og de jeg har på jobb er ryddige og oversiktlige. Det er vel derfor jeg har blitt satt til å administrere flere firmamailer. Min private slettes etterhvert som jeg ikke trenger det som er kommet på mail. Til tider kommer det alt for mye reklame mail, men blokkering holder unna det meste.

Vad behåller du gärna som andra ser som skräp?
Litt sånn kjekt å ha mentalitet har jeg vel. For en skulle stort sett hatt det som en akkurat har kastet. Men når det blir for mye som ligger rundt så tar jeg en skikkelig opprensk og kaster. Men siden jeg har både hus og garasje så jeg har god plass til å ta vare på endel ting. Min fordel er at jeg sjelden kjøper meg noe nytt, så det blir kastet når det er utslitt eller ødelagt.

Hur noggrann är du med källsortering?
I følge min mor er jeg slett ikke god nok, men jeg er ikke helt ille. Jeg er vel heller litt praktisk av meg, så blir sorteringen upraktisk så er den ikke særlig gjennomført for å si det sånn.

Hur skräpigt är det i din omgivning?
Nå er det fredag og strøkent, ny vasket hus, reine klær, reint på senga og jeg er nydusjet. Jeg har slett ikke vaskemani, for det skjer omtrent annen hver fredag. Da trengs det for å si det sånn, med et hus med 5 hunder så burde jeg vel kanskje vasket hver dag. Når det er vår og høst med søle og mye grus, så prøver jeg å holde det ryddig og reint hver fredag.


Det er Elisa Matilda som legger ut Fem en fredag på sin blogg, her kan du også se flere som er med.

3 kommentarer:

  1. Det får inte gå till överdrift utan lagom är bäst och var och en bestämmer själv vad som är lagom :D Men det är skönt att ha så pass mycket ordning att det fortfarande känns praktiskt.

    SvarSlett
  2. Visst är det så att det som är skräp för någon, kan vara guld värt för nån annan.....
    KRAM/Susie

    SvarSlett
  3. det är farligt med garage och källare. min sopsortering är inte riktigt bra enligt maken

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...