onsdag 15. januar 2020

Bloggvaner


Hur ser era bloggvanor ut? Det skulle jag gärna vilja veta sier BP som har bloggen Konst eller Konstigt Visst är jag väldigt nyfiken på era (ärliga) svar... Ja så får jeg vel svare på det da. Alltid hyggelig å være behjelpelig overfor andre.


1. Hur lång tid tar det för er (på ett ungefär) att skriva ett inlägg med research, länkar text, stavningskontroll samt bilder?
Mitt svar: Det er veldig opp og ned. Har jeg vært på noe å det er mange bilder tar det fort et par timer fra jeg starter til jeg er ferdig med innlegget. Redigering eller rettere sagt beskjæring og lage bildene i riktig størrelse tar lengst tid. Jeg skriver etterhvert som jeg setter inn bilder i teksten. Jeg liker å ha med endel fakta om nye steder og nye ting jeg skriver om. Har jeg vært et sted tidligere så hender det at jeg linker til gamle innlegg for å sammenligne. Både for min egen del og for lesernes del


2. Hur många bloggar läser ni regelbundet?
Mitt svar: Jeg har en bloggliste på høyre siden av bloggen. Om du leser på telefonen så må du klikke på linken helt nederst som det står nettverson på for å få opp blogglisten. Den skal egentlig sortere seg så nyeste oppdatering ligger øverst til enhver tid, men nå har jeg sett at en bloggplattform som brukes ikke fungerer. Så de som jeg veit oppdaterer så si daglig titter jeg innom om de ikke er øverst nå om dagene.


3. Hur lång tid tar det för att läsa och kommentera era favoritbloggar?
Mitt svar: Jeg kommenterer ikke alle blogger på hvert enkelt innlegg, men kommenterer der jeg føler at jeg har noe å si. Men på blogger med utfordringer og andre ting som en er med på hver uke, prøver jeg å kommentere hver gang. Jeg leser stort sett andres blogger før jeg setter meg ned med min egen. Et varierer hvor mange som har oppdatert og hvor lange innleggene er, men en times tid tar det sånn cirka.

Jeg har noen favorittblogger som gleder meg ekstra når de er oppdatert. Det er de som er hverdagslige, men samtidig personlige og varierte. Altså en blogg som ligner min. Jeg skal nevne topp fire. Ingrid, Silje, Nina og Marit

4. När bloggar ni?
Mitt svar: Jeg blogger nesten hver dag, det blir publisert innlegg hver dag. Noen ganger to innlegg om det ene er bokanmeldelse eller en utfordring. Når jeg er ferdig med alt jeg skal om dagen, med jobb, middag, hundeluftig og det ikke er noe å følge med på tv'n. Da setter jeg meg ned med pc og koser meg med blogger og min egen før det er på tide å finne senga for kvelden.


5. Har ni blogginlägg ”på lager”?
Mitt svar: Jeg lager opp noen innlegg så jeg har litt å gå på noen dager i forveien. Da kan jeg la være å tenke på bloggen noen dager om det dukker opp noe jeg har lyst til eller noe jeg har planlagt. Når jeg tømmer kamerabrikken så er det hundre vis av bilder så da hender det jeg grupperer bildene som hører sammen på en måte, slik at jeg har ferdige bildeinnlegg som jeg lagrer. Så legger jeg inn tekst til og publiserer når jeg har noe å skrive om


Du kan jo svarer på disse spørsmålene selv også, så får jeg vite hva du legger i din blogg.... 


6 kommentarer:

  1. Jag har faktiskt undrat hur du hinner med att publicera så många blogginlägg. De innehåller ofta många bilder, fakta och berättande text och dessutom har du ett arbete och massor av djur att ta hand om. Men du hinner och du gör det bra :D Jag får tacka för att jag hamnade bland de fyra och du ska veta att jag gillar variationen och alla fina bilder hos dig :D Men ibland har jag lite svårt med språket ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. He he kan nok hende du hadde hatt større problemer om jeg prøvde meg på svensk 😁 Jeg var skriver på en hundeutstilling i høst for en svensk dommer. Det ble svensk på norskskrivemåte for å si det enkelt 😄

      Slett
  2. Tack för dina svar! Du har en väldigt fin och riklig blogg. Jag tittar in till dig då det är några teman. Jag har inga problem med språket, jag har bott nära norska gränsen.
    Att blogga så rikligt måste ta tid, men du är snabb, förstår jag.
    Jag ska skriva mina svar i morgon.
    Klem, Gerd

    SvarSlett
    Svar
    1. Tidlig morgen og seine kvelder så får en tid til det meste 😊

      Slett
  3. Jättekul att du nappade på mina frågor, som jag tyckte var riktigt bra om jag får säga så själv;-) Och det var dina svar också.
    Trean, fyran och femman är vi helt "överens" om.
    Men du lägger mera tid på bildredigering än vad jag gör. Lägger sällan upp fler än fem bilder, och det tar ju inte många minuter att bearbeta dom i Photoshop.
    Sedan jobbar vi lika igen med inläggen (fråga 1).

    Så kul att du nappade på frågorna! Tusen tack för länken:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Morsomt å se hvordan andre løser ting også 😊

      Slett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...